Hoppa till innehåll

Vilka Delar Skulle Ni Rekomendera?


Red_fox2
 Dela

Rekommendera inlägg

Halloj allihop.

Hade tänkt bygga ihop en lan daor med något litet chassi.

Och eftersom det är juletider snart och inte löning före i slutet av månaden, så har jag funderat på att plocka ihop en dator som bara ska klara wow laggfritt (kommer byta ut delarna sedan mot bättre saker), så då är väll det enda som krävs ett bra moderkort och nätagg samt 4gb ram.

 

Vilka delar skulle ni rekomendera för burken?

 

 

samt så har jag en fråga angående skärm.

Jag har funderat ett tag på att köpa en 26" lcd tv, tror ni det skulle funka bra att använda en tv som skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ungefär hur stor budget kommer du ha? Men jag skulle antagligen gå för en Quad core på 2,66 Ghz eller liknande för att klara av WoW utan lagg (på ganska bra settings) då WoW faktist drar grymt mycket GPU.

 

Ett grafik kort som förmodligen skulle vara nog är något i HD 47xx eller 48xx serien.

 

Som du sa, 4gb ram är förmodligen nog :) Om du har pengar för det gå för ett Moderkort som klarar av DDR3 men ett moderkort med DDR2 skulle också funka. Kolla dock så det är PCI-Express 2.0 På moderkortet då jag tror HD 47xx & 48xx Serierna går på 2.0 och INTE 1.0. :)

 

Angånede skärmen, Det kommer gå hur bra som helst å köra på en LCD tv :) Dock kommer du behöva köra på en högre upplösningen ELLER höja din AA (Kant utjämning) vilket båda kräver mer prestanda från datorn.

Redigerat av isMaNnen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt mig omkring 3-4.5k, så som sagt så blir det e billig burk =)

(har hårddisk och en dvd läsare sedan tidigare och ett 450W nätagg sedan tidigare, så kanske slipper köpa nytt sånt då bara agget räcker?)

 

Måste verkligen tacka för snabba svar, uppskattas verkligen =)

 

 

 

 

Ops, jag har råkat lägga tråden i fel forum, skulle varit i dator forumet,, någon som vet hur jag ändrar det?

Redigerat av Red_fox2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säljer däremot min dator, en bra dator som jag använt att spela wow på och en del andra spel, har en lcd tv som skärm och det funkar utmärkt, här kommer innehållet iaf.

GeForce 8600 GT 512mb

Hårdisken ligger bara på 150gb

Intel® Pentium® D CPU 3.00 och Ghz 2.99Ghz (2x kärnor alltså)

Ram-minnet ligger på 3.12gb

Vad mera kan man säga, ja det är väl i stort sett det. Hade tänkt runt 3000:- för den vilket är billigt.

 

Hör av dig om du vill veta mera eller kanske pruta lite vid snabbaffär kan jag gå med på ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säljer däremot min dator, en bra dator som jag använt att spela wow på och en del andra spel, har en lcd tv som skärm och det funkar utmärkt, här kommer innehållet iaf.

GeForce 8600 GT 512mb

Hårdisken ligger bara på 150gb

Intel® Pentium® D CPU 3.00 och Ghz 2.99Ghz (2x kärnor alltså)

Ram-minnet ligger på 3.12gb

Vad mera kan man säga, ja det är väl i stort sett det. Hade tänkt runt 3000:- för den vilket är billigt.

 

Hör av dig om du vill veta mera eller kanske pruta lite vid snabbaffär kan jag gå med på ! :)

Finns ett subforum för sånt här.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt mig omkring 3-4.5k, så som sagt så blir det e billig burk =)

(har hårddisk och en dvd läsare sedan tidigare och ett 450W nätagg sedan tidigare, så kanske slipper köpa nytt sånt då bara agget räcker?)

 

Måste verkligen tacka för snabba svar, uppskattas verkligen =)

 

 

 

 

Ops, jag har råkat lägga tråden i fel forum, skulle varit i dator forumet,, någon som vet hur jag ändrar det?

Nätagget räcker :)

 

post-6267-1259751642_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...