Hoppa till innehåll

Rogue Vs Mage


CanDie
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan !

Nu är det som så att jag har en sak att sova på, grubblat på detta hela dagen, till frågan kanske, har nu RaF'at med min kusin o lirar lite och just nu levlar jag en warlock, sen ska vi levla en ny till 60, vilken tycker ni då roligast, bäst i vilka saker, olika fördelar m.m. OBS ! Har endast kört rogue tidigare, ej mage OBS!!

 

Vore kul o ha lite tanke bakom det hela och inte bara göra en nu, tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan !

Nu är det som så att jag har en sak att sova på, grubblat på detta hela dagen, till frågan kanske, har nu RaF'at med min kusin o lirar lite och just nu levlar jag en warlock, sen ska vi levla en ny till 60, vilken tycker ni då roligast, bäst i vilka saker, olika fördelar m.m. OBS ! Har endast kört rogue tidigare, ej mage OBS!!

 

Vore kul o ha lite tanke bakom det hela och inte bara göra en nu, tack på förhand.

Har du kört rogue så gör en mage.

Men har två vänner med 80 mages och dom tycker det är enformigt och långtråkigt.

 

Rogue är ju inget bättre, kanske t.o.m mer enformigt och långtråkigt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror mest på skills i pvp. Tror däremot att en skillnad frost mage oftast vinner mot en skillad rogue.

en skillad mage blir aldrig slagen i melee, dom kan reseta hela tiden. Bra frost mage > vilken melee som helst.

Så jepp, du har rätt.

 

 

Skulle rekommendera Druid / Pala, du kan vara tank dps eller healer, allt är dom bra på. (Druider är dock sämre rogues än en rogue och sämre warrior än en warrior och sämre caster än en mage, dock bättre healers än vad dom nu försöker imitera)

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bror på vad du vill ha en G-grinder gubbe eller PvP gubbe eller vad du vill ha.

Rouge är bra när man till exempel ska köra Warsong gulch kan man stealtha in ta flaggan och rusha tillbaka till "spawn" eller vad man ska kalla det i WoW. Personligen tycker jag mage är bättre när jag var i lvl 12 med min mage ägde jag en ganska hyfsad rouge i lvl 20.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Retri paladiner kan vara galet bra, sjuk dmg om man nu snackar PvP.

Beror faktiskt på gear.. har dödat en full merciless paladin på en questgearad shaman.

Kanske några kara epics.. men kille hade vengefull svärdet och typ pvp trinkets osv.

 

Paladins har ingen chans när det gäller casters för varje DÅLIG paladin använder stun och reptence i början, men det är bara att trinketa ifrån eller Grounding totem.

 

Tycker du ska göra en shaman, du kan vara allt möjligt här också, däremot kräver tank lite mer experience och bra gear.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Retri paladiner kan vara galet bra, sjuk dmg om man nu snackar PvP.

Beror faktiskt på gear.. har dödat en full merciless paladin på en questgearad shaman.

Kanske några kara epics.. men kille hade vengefull svärdet och typ pvp trinkets osv.

 

..... jag snackar om PvP på 80. och jag sa "galet bra" en skillad paladin alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Retri paladiner kan vara galet bra, sjuk dmg om man nu snackar PvP.

Beror faktiskt på gear.. har dödat en full merciless paladin på en questgearad shaman.

Kanske några kara epics.. men kille hade vengefull svärdet och typ pvp trinkets osv.

 

..... jag snackar om PvP på 80. och jag sa "galet bra" en skillad paladin alltså.

 

Alla classer kan vara "galet bra", nu tror jag inte han frågar "Vilken class kan jag bli svin skillad på och få glad på?" utan mera "Vad är roligt att spela?". Men antar att han redan gjort en gubbe, tror inte han sitter och väntar på ett svar från oss medan hans polare pushar och vill spela.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Retri paladiner kan vara galet bra, sjuk dmg om man nu snackar PvP.

Beror faktiskt på gear.. har dödat en full merciless paladin på en questgearad shaman.

Kanske några kara epics.. men kille hade vengefull svärdet och typ pvp trinkets osv.

 

..... jag snackar om PvP på 80. och jag sa "galet bra" en skillad paladin alltså.

 

Alla classer kan vara "galet bra", nu tror jag inte han frågar "Vilken class kan jag bli svin skillad på och få glad på?" utan mera "Vad är roligt att spela?". Men antar att han redan gjort en gubbe, tror inte han sitter och väntar på ett svar från oss medan hans polare pushar och vill spela.

 

Eller hur, gjorde säkert någon huntard.

Skulle faktiskt gjort rogue då dom kan vara lifesavers.

Iaf när jag och en polare körde raf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sa jag att man blir uberskillad när man ska spela en ny klass? nej.

Och om jag nu föreslår en klass så menar jag väl antagligen att den är kul att spela också.

Dock sa du att en retri kan vara galet bra, och med galet bra menade du en skillad retri pala. Så du menar att man måste bli uberskillad innan man blir galet bra, och du menar att det är kul att spela retri när man är galet bra på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...