Hoppa till innehåll

Datorbygge 5000-6000kr

Gäst thewalrus

Rekommendera inlägg

Gäst thewalrus

Hej!

Provar att slänga in en fråga i detta forum, verkar finnas många kunniga och hjälpsamma människor här!

Jag är i starkt behov av en ny stationär dator, då den jag har inte klarar av mina behöv längre. Skärm, mus och tangentbord är väl ungefär det som kan sparas.

Krav: Spela upp 1080p (mkv) utan problem, har tänkt koppla in både en skärm och en tv så det behövs två utgångar (dvi, hdmi). Håller på en hel del med photoshop och redigerar både jpg, tiff och raw, så detta måste också fungera smidigt. Annars är det bara kontorsarbeten och surfa. Inga krävande spel kommer spelas.

Budget 5000-6000kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst thewalrus

vilken upplösning har din skärm (mindre än 1980*1024 ingen 1080p)

och ska du ha op. system

1600*1200 och ska snart köpa en 32tum LCD. Vet dock inte om det blir 1028p eller 720p. Kör just nu XP, men har inte bestämt vilket op. system jag ska använda. Måste man ha 64bit för att kunna utnyttja all ram-minne (om man har 4gb)?

Köper endel hockeymatcher över nätet där man inte kan använda windows 7, därför tvekar jag om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst thewalrus

Tack för alla svar! Bra forum detta..

Kom gärna med mer förslag, så jag får ännu mer huvudbry. ;)

Jag antar som att det är med allt annat, att alla har sina favoritmärken (tänker främst på intel och AMD)? Utan att starta en våldsam diskussion så undrar jag om det är någon stor skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...