WASD Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 (redigerat) Radion avstängd, tack för en trevlig kväll :) Lyssnarrekord: typ 17 Ladda ner sändningen: http://www20.zippyshare.com/v/24132146/file.html (glömde spela in de 20 första minuterna) Gör en egen radio: Guide: http://www.poromenos.org/tutorials/icecast Öppna portar: http://portforward.com/ Tillägg: Winamp behövs inte. Se till att Stereo Mix är på på windows ljudinställningar så broadcastar du allt som kommer ur dina högtalare. Oddcast har bytt namn, ladda ner Edcast Standalone Skit i DLL filerna som den säger att du ska ha 64kbps mono är en bra kvalité för att kunna ha så många lyssnare som möjligt. (mitt 8mbit adsl internet klarade ungefär 16 lyssnare med det med lite lagg) --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kattgruppen fyller 2 år på söndag och det ska firas med att WASD radio sänder över hela fuska.se! WASD radio är en internetradiostation som spelar all musik som lyssnarna ringer in på skype och önskar. Den har tidigare endast varit för KG men för att fira att KG fyller 2 år så kommer jag ha en specialsändning för hela fuska.se. Lyssnarrekordet är 9 glada lyssnare men det kommer antagligen att slås på söndag. Det kommer finnas frågesporter. Om du vill önska en låt, ringa in och hälsa till nån, eller vara med i en frågesport så adda "WASDradio" på skype. Du ska ha mikrofon och våga prata. Skriv i tråden om du har förslag eller andra synpunkter. Sändningen börjar söndag 18:00. Jag redigerar detta inlägget 17:30 för att visa hur man ansluter. Det kan uppstå problem, vet inte hur mycket mitt bredband klarar. Redigerat 14 December 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Trevligt! Har dock ingen mikrofon, så jag kan inte önska nån låt... O.o Men detta är ett bra initiativ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Du kan väl önska en låt via PM då så spelar jag upp den om jag får tid över, skicka en youtubelänk med låten du vill höra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Du kan väl önska en låt via PM då så spelar jag upp den om jag får tid över, skicka en youtubelänk med låten du vill höra.Ok :) Hur kan jag lyssna på radion? Finns den här på fuska eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Du kan väl önska en låt via PM då så spelar jag upp den om jag får tid över, skicka en youtubelänk med låten du vill höra.Ok :) Hur kan jag lyssna på radion? Finns den här på fuska eller? "Jag redigerar detta inlägget 17:30 för att visa hur man ansluter." :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Du kan väl önska en låt via PM då så spelar jag upp den om jag får tid över, skicka en youtubelänk med låten du vill höra. Ok :) Hur kan jag lyssna på radion? Finns den här på fuska eller? "Jag redigerar detta inlägget 17:30 för att visa hur man ansluter." :P Ehhh... Juste... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Hahaha, fyfan vad kul att höra allas röstar =D Hoppas det kommer finnas massa pipiga p12or som man kan skratta åt! Jag lär dyka upp ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Hahaha, fyfan vad kul att höra allas röstar =D Hoppas det kommer finnas massa pipiga p12or som man kan skratta åt! Jag lär dyka upp ;) Haha, har ingen MIC, fuck! det skulle ja vilja! :) Fan du är grym WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Kommer vara där :> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Jag kommer lyssna såklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Har ingen mic.... Så det blir till att lyssna:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Piratebay Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Har ingen mick annars skulle jag kunna prata. Men blir och lyssna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.