Hoppa till innehåll

Slå Av Vertical Sync!


Encoder

Rekommendera inlägg

Hej, Jag undrar hur jag ska göra för att stänga av vertical sync. Jag har Ati Radeon 3650 och needar nån info eller nånting, för att alla spel jag spelar lägger av efter ett tag, t.e.x i cs får jag 30fps inom 10min. Svara senast ni kan!!

Video Options -> VSync -> Disable?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VSync är bra. Det gör så att datorn inte genererar mer fps än vad skärmen kan visa = längre livstid på grafikkortet

Man slipper också sånna här fel:

http://www.nhancer.com/help/images/VSync.png

 

Men 30fps ska den inte stanna på, det är nästan alltid 60 på alla skärmar. Skriv "max_fps 60" i konsollen på cs (kan ha varit "maxfps 60" eller liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VSync är bra. Det gör så att datorn inte genererar mer fps än vad skärmen kan visa = längre livstid på grafikkortet

Man slipper också sånna här fel:

http://www.nhancer.com/help/images/VSync.png

 

Men 30fps ska den inte stanna på, det är nästan alltid 60 på alla skärmar. Skriv "max_fps 60" i konsollen på cs (kan ha varit "maxfps 60" eller liknande).

Om hans dator inte klarar av 60 FPS så kommer den synca vid 30 FPS istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har 4850 och när jag högerklickar på skrivbordet finns "Cataclyst Control Center" med en ATI ikon som alternativ där alla inställningar finns. Finns under Start > Program också. Gissar att 4850 och 3650 har samma program.

Annars finns det nästan alltid under spelets inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...