Encoder Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 Hej, Jag undrar hur jag ska göra för att stänga av vertical sync. Jag har Ati Radeon 3650 och needar nån info eller nånting, för att alla spel jag spelar lägger av efter ett tag, t.e.x i cs får jag 30fps inom 10min. Svara senast ni kan!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 Hej, Jag undrar hur jag ska göra för att stänga av vertical sync. Jag har Ati Radeon 3650 och needar nån info eller nånting, för att alla spel jag spelar lägger av efter ett tag, t.e.x i cs får jag 30fps inom 10min. Svara senast ni kan!! Video Options -> VSync -> Disable? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 VSync är bra. Det gör så att datorn inte genererar mer fps än vad skärmen kan visa = längre livstid på grafikkortet Man slipper också sånna här fel: http://www.nhancer.com/help/images/VSync.png Men 30fps ska den inte stanna på, det är nästan alltid 60 på alla skärmar. Skriv "max_fps 60" i konsollen på cs (kan ha varit "maxfps 60" eller liknande). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 VSync är bra. Det gör så att datorn inte genererar mer fps än vad skärmen kan visa = längre livstid på grafikkortet Man slipper också sånna här fel: http://www.nhancer.com/help/images/VSync.png Men 30fps ska den inte stanna på, det är nästan alltid 60 på alla skärmar. Skriv "max_fps 60" i konsollen på cs (kan ha varit "maxfps 60" eller liknande). Om hans dator inte klarar av 60 FPS så kommer den synca vid 30 FPS istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 Visste jag inte, trodde bara den satte skärmens max som max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 December 2009 Rapport Dela Skrivet 13 December 2009 Visste jag inte, trodde bara den satte skärmens max som max. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3591&p=1 <--- Allt om VSync och Triple Buffering. Ganska intressant läsning, trodde själv att den bara cappade av FPSen först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 14 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Men....... Vars hittar jag video options? I grafikkortet?, puh, mitt grafikkort är lite ovanligt så förlåt om jag låter lite whinig :/, men jag vill verkligen få bra fps igen. Det är det ända jag begär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 vad för märke är ditt grafikkort? Nvidia eller ATI? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 14 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 ATI RADEON 3650! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 Jag har 4850 och när jag högerklickar på skrivbordet finns "Cataclyst Control Center" med en ATI ikon som alternativ där alla inställningar finns. Finns under Start > Program också. Gissar att 4850 och 3650 har samma program. Annars finns det nästan alltid under spelets inställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 14 December 2009 Rapport Dela Skrivet 14 December 2009 (redigerat) Fixar print åt dig nu:) Så här ser det ut på ATI Radeon 4650 printade själv den nyss och tror faktiskt att det är likadant för dig, http://data.fuskbugg.se/skalman01/[email protected] WTF ofta den stod på av som standard:S Redigerat 14 December 2009 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.