Hoppa till innehåll

Banning


DAWd
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare alla. det var ett tag sen microsoft gjorde såkallad ''World clean up'' som jag kalla de :D. som kollade alla som hade chippat. Min blev såklart bannad :/. blir man bannad lika snabbt om man skaffa ett nytt chippat xbox360 tro ni? :D

Nej, har en kompis över xbl som chippa för ca 2 månader sen och han har inte blivit bannad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har hållit på att banna boxar hela tiden, inget de bara gör ibland. Med nya NXE är det större risk att bli bannad då den kan se vilken firmware du har på dvd-spelaren. Den informationen tas upp av Microsoft som helt enkelt bannar dig sedan. Det är ännu större chans att bli bannad om du har firmware v. 1.51-1.6 då de är enklare för att Microsoft att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Piratkopieringen drar bara ner spelbranschen i skiten.

Bara om du lyssnar på all bullshit som spelutvecklarna säger... Har du t.ex hört Cryteks motivering för att sluta göra PC exklusiva titlar? De hävdade att Crysis blev så hårt nedladdat att de nästan inte tjänade pengar på det. De sålde nästan fyra miljoner medans mindre utvecklare som t.ex GSC var jättenöjda över att ha sålt en miljon kopior av Clear Sky.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du vill alltså legalisera piratkopieringen, så kul för dig!

Jag vet, ha ju gjort det i ca 3-4 år.. tänker forts.. du ha väll oxå gjort nå liknande? förvåna mig inte... -.-

 

De har hållit på att banna boxar hela tiden, inget de bara gör ibland. Med nya NXE är det större risk att bli bannad då den kan se vilken firmware du har på dvd-spelaren. Den informationen tas upp av Microsoft som helt enkelt bannar dig sedan. Det är ännu större chans att bli bannad om du har firmware v. 1.51-1.6 då de är enklare för att Microsoft att hitta.
Nästa år kommer ju nya Iextreme bl.a. tror du microsoft komma hitta en enkelt fortf.. då? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...