Hoppa till innehåll

Fuskaradio


Money

Radio i fuska  

38 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

moderatorerna kommer inte lyfta ett finger för att hålla i en nätradio för fuska, de har nog med uppgifter ändå.

 

att "anställa" medlemmar kommer heller aldrig att funka, hur ska de betalas? med FM? Dessutom känner jag på mig att det kommer floppa totalt och det är stor risk att det blir väldigt p12-igt.

 

ok för att ha en egen radio och uppmuntra folk från fuska att lyssna på den, men att ha en nätradio för fuska är nog inte att tänka, i så fall måste admin godkänna varje sändning så att han inte ställs i dålig dager eller folk får fel uppfattning av sidan då det inte är svårt för vem som helst att lyssna på radion.

Glöm inte att admin även måste betala för STIM-Licens.

Annars är det olagligt att sända musiken. ( Inte för att jag bryr mig, men ni fattar )

 

Edit. Sandkakan hann före.

Redigerat av Damel
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om man bara en talkshow är det ju lagligt. Sedan är det ganska löjligt att vemssomhelst kan gå ut på youtube och höra vilken låt som helst och jag måste betala over 9000kr för att få sända det i en radio med 2 lyssnare.

bit i det sura äpplet och kasta fram slantarna pojke
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man bara en talkshow är det ju lagligt. Sedan är det ganska löjligt att vemssomhelst kan gå ut på youtube och höra vilken låt som helst och jag måste betala over 9000kr för att få sända det i en radio med 2 lyssnare.

En Ferrari blir inte billigare för att bara 2 av dina vänner kommer att få se den. Välkommen till verkligheten!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man bara en talkshow är det ju lagligt. Sedan är det ganska löjligt att vemssomhelst kan gå ut på youtube och höra vilken låt som helst och jag måste betala over 9000kr för att få sända det i en radio med 2 lyssnare.

6000kr/år för att vara exakt. Vad är meningen med din radio om det bara är 2 lyssnare? Du kanske borde tänka om. Du måste betala för en licens för att ha en webbradio.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man bara en talkshow är det ju lagligt. Sedan är det ganska löjligt att vemssomhelst kan gå ut på youtube och höra vilken låt som helst och jag måste betala over 9000kr för att få sända det i en radio med 2 lyssnare.

En Ferrari blir inte billigare för att bara 2 av dina vänner kommer att få se den. Välkommen till verkligheten!

 

Det är mer som att min radio med en leksaksbil och en riktigt stor radio är en ferarri.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...