Jote Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 Jag skulle vilja veta om jag kan spela nya spel (t.ex Crysis) på högsta grafik eller iallafall mellan på den här datorn med det här: Windows XP Intel® Pentium® 4 CPU 3.00 GHz 3.00 GHz Och jag ska köpa 4,00 GB RAM eller mer. Sen vill jag veta hur jag kan se vilket grafikkort jag har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 ny cpu behövs kolla gkortet på kör sen skriver du in "dxdiag" sen väljer du bildskärm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
msa Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ google is your friend Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 19 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 (redigerat) Okej men 3.0 GHz är väl bra? Dem flesta spelen behöver ju 2.0-3.0 GHz. Iallafall här är grafikkortet: NVIDIA GeForce 8400 GS (256mb) Hade tänkt att ge bort den här datorn till en kompis och han är en spelnörd så den måste klara av spel med höga systemkrav. Skulle datorn klara av ett spel som typ Empire: Total War? Redigerat 19 December 2009 av Jote Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 Okej men 3.0 GHz är väl bra? Dem flesta spelen behöver ju 2.0-3.0 GHz. Iallafall här är grafikkortet: NVIDIA GeForce 8400 GS Hade tänkt att ge bort den här datorn till en kompis och han är en spelnörd så den måste klara av spel med höga systemkrav. Klockfrekvensen spelar inte så stor roll. Processorn är gammal och är idag ingenting.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 19 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 (redigerat) Okej, finns det någon processor du kan rekommendera? Är grafikkortet bra? Redigerat 19 December 2009 av Jote Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 Okej, finns det någon processor du kan rekommendera? Är grafikkortet bra? För att spela Crysis på högsta grafiken? Då rekommenderar jag Intel Core 2 Quad som minimum, men gärna Intel Core i5 eller i7. Sen är resten upp till grafikkortet. Jag kan spela Crysis på min bärbara på 1024x768 med texturer m.m. på max. Jag har Intel Core 2 Duo och Radeon 4650 (1Gb), men jag tror att det krävs en ganska stor uppgradering för dig om du ska klara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 19 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 (redigerat) Den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=101771 ? Förresten, enligt can you run it klarar datorn av Empire Total War och Crysis (men inte högsta grafik på Crysis) trots att processorn är gammal. Redigerat 19 December 2009 av Jote Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 Den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=101771 ? Förresten, enligt can you run it klarar datorn av Empire Total War och Crysis (men inte högsta grafik på Crysis) trots att processorn är gammal. Det är för att det troligtvis går efter minimumkraven. Det går säkert att spela Crysis på den datorn, dock bara på lägsta inställningarna. Den prollen du länkade till ska det nog gå att maxa inställningarna med bortsett från kantutjämningen. Jag skulle rekomendera ett nytt grafikkort också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 19 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 Ähh, det blir så mycket man måste ändra, kanske bättre om man fixar en helt ny.. Är den här bra: https://www.inet.se/artikel/1517090/inet-experienced-gamer ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 Helt okej, du kan bygga en för 2k billigare men det är väl inget jag skulle rekommendera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 20 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 Skulle den klara av spel som Crysis på högsta grafik utan lagg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.