Fjeddo Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 (redigerat) Hejsan! Jag letar efter en ny dator och jag hittade en som verkade hyfsad. Det var den här: http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=92.QQM7Z.F7N . Men jag har några frågor om den. 1. Hur mycket GHz har processorn? 2. Hur stort grafikminne har grafikkortet? 3. Är den mer prisvärd än den här: http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=P0.8IR7S.CCP ? Tacksam för snabba svar då datorn kanske ska köpas i morgon. Edit: Någon som vet var man kan köpa den utan mus och tangentbord? Edit 2: Hittade denna på blocket: http://www.blocket.se/uppsala/Grym_allroun...m?ca=10&w=1 . Är den bra? Edit 3: http://www.blocket.se/uppsala/Speldator_me...m?ca=10&w=1 - Är den bra? Redigerat 25 December 2009 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wtfdude Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Den första är mycket bättre, GHz:en i processorerna ligger på 3.0GHz och det grafikkortet är mycket bra för det låga priset. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Okej, vet du om man kan köpa den utan mus och tangentbord någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wtfdude Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Okej, vet du om man kan köpa den utan mus och tangentbord någonstans? Nej det tror jag inte går. Men köp den, den är väldigt prisvärd! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Okej, det var alltså den billiga du tyckte var bäst? någon mer som kan säga vad de tycker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Okej, det var alltså den billiga du tyckte var bäst? någon mer som kan säga vad de tycker? Den andra är mycket mycket mycket bättre. 1. 1GB mer ram minne. 2. Dubbelt så mycket mer hårddisk kapacitet än den första. 3. Mycket bättre grafikkort. 4. Den första processorn har bara en kärna och hastigheten är 2,4GHz. Den andra har två kärnor och hastigheten är 2,8 GHz per kärna. Alltså 5,6GHz totalt. Wtfdude, hur fan kan du säga att båda har 2,8 GHz? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Bara för att en processor är dubbelkärnig så dubblas inte hastigheten (GHz'n). Oej, men vill ha fler tips, även på de som jag skrev till i första inlägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 (redigerat) Bara för att en processor är dubbelkärnig så dubblas inte hastigheten (GHz'n). Det är som att du har 2 bilar istället för en, de har fortfarande samma hastighet, men kan utföra arbete dubbelt så snabbt. Så man brukar säger att GHz dubblas om man har 2 kärnor. Den första datorn är skit. Den andra är prisvärd för att vara en märkesdator, men du får mycket bättre om du bygger själv. Den från blocket är ganska dålig (bättre än 1an) och har saker som du antagligen inte kommer använda, som extra dyrt ljudkort. Vad har du tänkt att göra med datorn? edit: Den andra från blocket var väldigt prisvärd :) (denna) Redigerat 25 December 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Okej, tack WASD. Jag ska kolla upp hur mycket jag kan köpa sista datorn på blocket för utan skärm. På datorn ska jag väl spela, lyssna på musik, vara på internet mm. Det mesta alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Den datorn du redan har kan göra allt det du sa så jag undrar vilka spel du tänkt spela :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Spel som GTA IV, Modern Warfare, MW 2, Cs 1.6 och liknande. Men den jag har nu klarar inte Modern Warfare och Modern Warfare 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 (redigerat) Den andra på blocket klarar allt. denna klarar kanske GTA 4 på low, inte säker på vad GTA kräver, kolla upp det. Jag har samma grafikkort som denna fast 512mb istället för 1gb och jag klarar GTA 4 perfekt. Redigerat 25 December 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.