Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om James Cameron's Avatar?


Sinclair
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Min favoritfilm, låter säkert galet fanboy men jag tycker det är en av (om inte den) bästa filmerna genom tiderna. Även om det finns många kultförklarade filmer slår denna allt. Längtar som fan tills jag kan köpa den eller bränna ner en riktigt bra dvdrip från nätet.

 

Jag ♥ Avatar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, har just dragit mig ifrån en 50 sidors tråd som diskuterar denna film, skönt med ett "lammunge" till tråd.

Men jag får väl säga vad jag sa i den tråden-

Jag hördes talas om denna filmen av en slump långt långt innan mina vänner både online och irl gjorde det. Mina förväntningar var inte speciellt höga då, jag visste att det var James Cameron som styrde filmen men jag ser inte precis upp till den mannen som jag gör t.ex. Tim Burton osv. .

När filmen släpptes planerade jag inte på att se den, tanka den när den kom ut på rippen kanske, men mina vänner såg den, och OM dem gillade den. Då höjdes mitt omdöme om filmen från, ja typ 0-100 direkt, och jag trodde det var världens bästa film.

När jag såg den hade jag väldigt höga förväntningar och fick inte riktigt det jag önskat mig men ändå en sjukt grym film, 3D effekterna var väl sisådär men "första pannkakan blir alltid lite misslyckad" med tanke på att 3D tekniken är nyutvecklad.

 

En del saker hängde löst i plotten, men överallt var detta en bra film som jag säkert kommer se i 2D senare också.

 

8/10 får den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg den hade jag väldigt höga förväntningar och fick inte riktigt det jag önskat mig men ändå en sjukt grym film, 3D effekterna var väl sisådär men "första pannkakan blir alltid lite misslyckad" med tanke på att 3D tekniken är nyutvecklad.

 

En del saker hängde löst i plotten, men överallt var detta en bra film som jag säkert kommer se i 2D senare också.

 

8/10 får den.

My words. Precis det där med 3D effekterna, är exakt samma tankar som mig. Jag hade skithöga förväntningar, eftersom alla som sett den sa att det var det häftigaste dom sett. Det var väldigt lite 3D effekter. Texten var väl det enda som på riktigt som var utanför bilden hela tiden. Reklamen för askungen var mer 3D effekter i. Men annars en väldigt bra film. Kan gärna se den igen, även utan 3D.

 

4/5, 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...