D48 Skrivet 28 December 2009 Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 (redigerat) Det är så att jag har ett problem med min dator. Nämligen att den kan bli åt helvetes seg då och då. När den bli seg så hörman att datorn tänker på ett speciellt sätt för den låter "di di di di di di" typ. Då kan det ju vara hårddisken som det är fel på. För jag har redan testat mycket annat för att se vad som var problemet för min dator och så, till och med testat med ett annat OS. Jag vet kanske inte så mycket om hur man får rätt hårddisk till datorn och så. Så det skulle vara snällt om ni kunde berätta om vad ni behöver veta för att jag ska den rätta hårddisken till min dator, typ märke, modell osv. Det jag kan se just nu vad som det står på hårddisken jag har i datorn är: Seagate Barracuda 7200. 11 500Gb. Redigerat 28 December 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 28 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 (redigerat) edit... Redigerat 28 December 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 December 2009 Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 Om det är en SATA eller IDE måste man veta, SATA är snabbare och en del datorer klarar både och. Uppe: IDE Nere: SATA http://gallery.techarena.in/data/513/sata-ide_lg.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 28 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2009 (redigerat) Det är Sata:) Något mer som vi ska veta innan man köper en ny hårddisk? Som storlek? för det är inte mkt plats i en dator från HP... Redigerat 28 December 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 Plats i datorn behöver du inte tänka på om du plockar ur nuvarande hårddisk. Men du behöver veta vad det är för storlek på själva hårddisken. Om det är en 2,5" eller 3,5" disk. Det ser dock ut som en 3,5" disk i datorn. Annars så ska det bara vara att tuta och köra. MEN, innan du köper hårddisk så kan det vara bra om du kan testa den nuvarande hårddisken i en annan dator och även testa med en annan hårddisk i din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 29 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 Plats i datorn behöver du inte tänka på om du plockar ur nuvarande hårddisk. Men du behöver veta vad det är för storlek på själva hårddisken. Om det är en 2,5" eller 3,5" disk. Det ser dock ut som en 3,5" disk i datorn. Annars så ska det bara vara att tuta och köra. MEN, innan du köper hårddisk så kan det vara bra om du kan testa den nuvarande hårddisken i en annan dator och även testa med en annan hårddisk i din dator. Jo, jag har tänkt att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 Det ska vara 3,5" och SATA, inte IDE (mycket långsammare och bökigare installation). Plats behöver du inte tänka på, hårddisken behöver inte ens vara fastskruvad, den kan lika gärna ligga nånstans i chassit :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.