Hoppa till innehåll

Vad Ska Man Tänka På När Man Ska Köpa Ny Hdd?


D48

Rekommendera inlägg

Det är så att jag har ett problem med min dator. Nämligen att den kan bli åt helvetes seg då och då. När den bli seg så hörman att datorn tänker på ett speciellt sätt för den låter "di di di di di di" typ. Då kan det ju vara hårddisken som det är fel på. För jag har redan testat mycket annat för att se vad som var problemet för min dator och så, till och med testat med ett annat OS.

 

Jag vet kanske inte så mycket om hur man får rätt hårddisk till datorn och så. Så det skulle vara snällt om ni kunde berätta om vad ni behöver veta för att jag ska den rätta hårddisken till min dator, typ märke, modell osv.

 

Det jag kan se just nu vad som det står på hårddisken jag har i datorn är: Seagate Barracuda 7200. 11 500Gb.

 

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plats i datorn behöver du inte tänka på om du plockar ur nuvarande hårddisk.

Men du behöver veta vad det är för storlek på själva hårddisken. Om det är en 2,5" eller 3,5" disk. Det ser dock ut som en 3,5" disk i datorn.

Annars så ska det bara vara att tuta och köra.

 

MEN, innan du köper hårddisk så kan det vara bra om du kan testa den nuvarande hårddisken i en annan dator och även testa med en annan hårddisk i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plats i datorn behöver du inte tänka på om du plockar ur nuvarande hårddisk.

Men du behöver veta vad det är för storlek på själva hårddisken. Om det är en 2,5" eller 3,5" disk. Det ser dock ut som en 3,5" disk i datorn.

Annars så ska det bara vara att tuta och köra.

 

MEN, innan du köper hårddisk så kan det vara bra om du kan testa den nuvarande hårddisken i en annan dator och även testa med en annan hårddisk i din dator.

Jo, jag har tänkt att göra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...