Hoppa till innehåll

Ska Fuska.se's Forumpris Startas Om?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

För att vissa har väldigt många röster. Du kan ju lika gärna bevisa för mig varför så många har väldigt många röster, eller varför de inte har fuskat?

Att rösta på sig själv har antagligen många gjort, det är också fusk.

Men fan är ni dumma i huvudet eller!? "oj vad konstigt att någon har fått många röster på sig"! :_ det är väl populära och märks mycket på forumet, vad är det som är så konstigt med det? nej vi måste starta om omröstningen för att Intech tycker det är för många som har varit med och röstat, han kan inte hantera sifferstorlekar över 10. onoes!!!!

 

 

Jag "röstar" nej i denna fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NEJ.

 

För att vissa har väldigt många röster. Du kan ju lika gärna bevisa för mig varför så många har väldigt många röster, eller varför de inte har fuskat?

Att rösta på sig själv har antagligen många gjort, det är också fusk.

DU är den som kom med anklagelserna, du ska bevisa.

 

Här i Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats har jag för mig...

 

Så det är du, FGKS... som ska lägga fram bevis först..

Precis.

 

Sen så tex luxaxix/hackad.. varför röstar du bara inte nej?
Eftersom att vi vill argumentera och du har inga jävla bevis för ditt påstående, fram med bevisen för i helvete.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och du kan väl bara göra ett eget, nytt forumpris om du vill ändra reglerna? :o Intechs forumpris

Precis, det är snäppet bättre än att lägga sig i andras saker och tävlingar. Falukorv sätter reglerna och villkoren, om InTech inte är nöjd med det och vill påstå att fusk har begåtts bara för att många av rösterna är uppe i tiotal kan han gott skapa en ny omröstning istället för att whina runt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska jag förklara för alla er som tror att det är fusk för att en har fått mycket röster varför det inte behöver vara fusk.

 

 

jag tänker använda mig av person A-G i det här exemplet.

Ni verkar ha fått för er att slutresultatet mest logiskt borde bli någonting i den här stilen:

 

Person A: 4%

Person B: 8%

Person C: 12%

Person D: 15%

Person E: 18%

Person F: 20%

Person G: 23%

 

alltså en relativt jämn fördelning där det finns en jämn skillnad mellan varje alternativ, så behöver inte alls fallet vara.

låt oss säga att all på fuska röstar likadant och alla röstar objektivt och rättvist, utan att ta hänsyn till om de är dem själva eller kompisar då kommer deras prioriteringslista se ut så här.

 

1. Person A

2. Person B

3. Person C

4. Person D

o.s.v....

 

eftersom alla bara har en röst så kommer "alla" rösta på person A, varpå Person A får 100% av rösterna och de andra inte får någon. nu är detta ett extremfall och som vi ser (för att ta den diskuterande omröstningen som exempel) så kan det vara två eller tre st som slåss om förstaplaceringen, medan resten är en bra bit bakom.

 

för att ta ett exempel på detta:

 

1. Person A eller Person B

2. Person E

3. Person D

4. Person C

o.s.v...

 

lägg märke till att denna gången kommer Person A och person B få ungefär lika många röster (50%-50%) medan resten får ca 0% (oavsett i vilken prioriteringsordning de är, notera att jag denna gången bytte plats för att poängtera att det inte gör någon skillnad eftersom varje medlem bara har en röst).

 

För att dra några paralleller till andra tillfällen då detta fenomen uppstår kan man ta långskidåkning och maraton där det nästan alltid är en som leder (möjligtvis två-tre), sen en liten klunga med den övriga toppen, 2:an-4:an (möjligtivs fyran till sjuan om tvåan och trean är allra längst fram), och sen är det ett stort hål till resten av de tävlande som springer/stakar sig fram i en stor klump.

 

Jag ser inget konstigt med omröstningen och ni dumförklarar er bara genom att påstå att det rör sig om fusk eftersom det är ett helt logisk effekt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...