Hoppa till innehåll

Uppdaterade Regler


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Om vi skulle ta bort allting det har blivit bråk om så skulle vi lika gärna ta bort Kattgruppen, Hundgruppen och Imba.

Vi kan ju lika gärna ta ner hela forumet?

För det har säkert blivit bråk om det också.

Det måste vara en av de mer intellektuella saker du har skrivit.

 

Jag tycker att vi avskaffar admin och moderatorerna också, jag menar, det måste ju bli bråk med varningar och massa annat mellan admin, moderatorerna och medlemmarna.

 

§4.3 - Grupp/klan-avatarer är ej tillåtna, använd gruppikon istället.

Regeln är nu förtydligad. Regeln kom till då det var mycket tjafs om gruppavatarer. T.ex. att folk stal de och gjorde om de osv. Tror jag fick 10-30 PM rörande gruppavatars på ca en vecka.

 

Den här regeln påverkar endast ett fåtal personer och där syftet är att ha en speciell avatar för sin grupp.

 

Bra med ett förtydligande även om regeln fortfarande är sjukt onödig och bara till för att du ska få mindre arbete.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

§4.3 - Grupp/klan-avatarer är ej tillåtna, använd gruppikon istället.

 

Regeln är nu förtydligad. Regeln kom till då det var mycket tjafs om gruppavatarer. T.ex. att folk stal de och gjorde om de osv. Tror jag fick 10-30 PM rörande gruppavatars på ca en vecka.

 

Den här regeln påverkar endast ett fåtal personer och där syftet är att ha en speciell avatar för sin grupp.

 

Bra med ett förtydligande även om regeln fortfarande är sjukt onödig och bara till för att du ska få mindre arbete.

 

Alltså, jag förstår om Admin försöker minska sin arbetsbörda lite, antagligen har han en del att göra. Det bästa vore om folk kunde sluta springa till Admin och gnälla och istället använda sig av moderatorerna. Anledningen till att de finns är ju trots allt för att avlasta Admin och ta hand om regelbrott och konflikter som uppstår. Dock så verkar folk inte riktigt förstå det.

 

Om man vill undvika bråk om gruppavatarer så finns det bättre sätt. Som dessutom är ganska logiskt enligt mig.

 

Regelförslag.

"§3.4 Det är ej tillåtet att kopiera eller imitera andras avatarer utan tillstånd. Modifierade versioner av andras avatarer är ej heller tillåtna. Det är även förbjudet att använda avatarer i syfte att förolämpa, förarga eller på annat sett uppröra användare på www.fuska.se"

 

Om ovanstående regel införs och någon snor en avatar så är det bara att anmäla via anmälningsfunktionen, och så kan moderatorerna vidta lämpliga åtgärder.

 

Om folk kör för fort på motorvägar så skärper man straffen för fortkörning. Man förbjuder inte motorvägar.

 

Dålig liknelse men ni fattar nog.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen har jag i många år saknat möjligheten att anmäla en användare, t.ex. genom att ha en anmälningsknapp på användarsidan för varje medlem, om en avatar inte är lämplig eller om gästboken får otrevliga inlägg eller om presentationen är opassande så kan man enkelt anmäla direkt därifrån och slipper på så sätt trassel med att PM:a vare sig admin eller moderatorer.

Funkar bra att bara anmäla ett inlägg av medlemmen när det gäller avataren så tar en mod hand om det. Och det är inte ofta brott begås i gästböcker eller presentationer men de få gångerna de gör det kan man kontakta admin. Blir nog mindre arbete för honom än om han skulle koda ett helt nytt system för anmälning av profiler.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...