Hoppa till innehåll

Uppdaterade Regler


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Regel §1 har blivit förtydligad.

§1 - Uppförande

 

Då Fuska är en stor hemsida så finns alla möjliga typer av människor med olika åsikter. För allas trevnad så gäller det därför att visa respekt för varandra och varandras åsikter. Använd sunt förnuft. Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Det är även förbjudet att missbruka funktioner på Fuska på annat sätt än de är tänkta att användas på.

 

Regel §4 har blivit förtydligad samt fått en helt ny regel §4.3.

§4 - Signaturer och bilder (avatarer)

 

Det är ej tillåtet att kopiera eller imitera andras avatarer/signaturer utan tillstånd. Modifierade versioner av andras avatarer är ej heller tillåtna.

 

* §4.1 - Signaturen får enbart innehålla text och max vara 4 rader (vanlig storlek, inkl. mellanrum).

* §4.2 - Avatarer (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).

* §4.3 - Avatarer får inte innehålla gruppnamn (använd gruppikon).

* §4.4 - Länkar är inte tillåtna i signaturen.

 

Regel §9 har utökats gällande proxy/vpns (vet du inte vad det är så behöver du inte bry dig)

§9 - Användare

 

Varje person får endast ha en användare. Vid registrering samt vid inställning av kön och ålder så skall korrekta uppgifter uppges, användaren som inte gör detta riskerar varning eller avstängning. Vill du byta namn så kan du göra detta under "Mina inställningar" och "Byt visningsnamn". När du registrerar dig på Fuska så måste du aktivera din användare inom 48 timmar via det e-postmeddelande som vi skickar till dig. Annars kommer din användare automatiskt att tas bort. Vid avstängning/radering av en användare så blir alla användarens tillhörigheter låsta och/eller raderade. Tillhörigheter kan vara inlägg, FuskaMynt och inskickade fusk. Det är förbjudet att använda sig av proxy/vpn-tjänster när man går in på Fuska och detta medför direkt avstängning från Fuska (undantag kan göras ifall detta i förväg godkänns av admin på Fuska).

 

Reglerna gäller med omedelbar verkan.

Redigerat av admin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag undrar mer vad som räknas som en grupp/klan-avatar.

T ex den du har nu, som är en avatar gjord för Hundgruppen. (antar jag att admin menar)

 

Ja, men om man tar bort namnet på gruppen så räknas det inte som en grupp-avatar, eller? Det är ju en tolkningsfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar mer vad som räknas som en grupp/klan-avatar.

 

T ex den du har nu, som är en avatar gjord för Hundgruppen. (antar jag att admin menar)

 

Ja, men om man tar bort namnet på gruppen så räknas det inte som en grupp-avatar, eller? Det är ju en tolkningsfråga.

 

Jo det gör det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det flera som har en avatar med t.ex. liknande bakgrund så blir ni ju en grupp och då räknas det som en grupp-avatar. Har ni helt olika avatars så är det ingen gruppavatar.

 

Regeln har uppkommit då vi redan har gruppikoner samt då det varit mycket bråk med gruppavatarer, t.ex. att folk tar de och stryker över själva avataren och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...