Hoppa till innehåll

Dator Goes Black


Maenster
 Dela

Rekommendera inlägg

jo det är så här , jag satt inne på mitt WoW account och prata med polare när plötsligt skärmen bara blev svart fast man hörde bakrunds ljudet ändå.

jag trodde dator då bara frusit men det direkt efter jag loggat in igen blev det svart igen.

Så jag testade att kolla om Call of duty funkade , men samma problem där så fort jag kom in blev det svart.

Jag googlade lite och hitta att det kunde vara grafik kortet som blir överhettat för att fläkten va full med damm , så jag dammsög fläkten och tog bort de mesta dammet från fläkten och testade igen , fast de hjäpte inget.

Jag vet inte vad det är och vad jag ska göra !

tacksam om ni svarar snabbt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppdatera drivers.

Redan gjort , funkar inte :(

 

Pröva att testa med ett annat grafikkort.

Har inte tillgång till ett sånt atm

 

Dör datorn eller blir det bara svart fast datorn fortfarande kör?
Den blir svart fast dator är på , jag kan alt+tabba ut ur spelen och stänga av dom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kan grafikkortet dött när jag kan komma in på youtube m.m och kolla på filmer och sånt ? :o

Vissa kretsar i grafikkortet har pajat, blev så med mitt gamla GeForce 6600. Datorn funkade fortfarande till vissa saker som t.ex. youtube som för dig men inte till vissa spel t.ex. oblivion (:() som jag gillade att spela på den gamla goda tiden.

 

Bara till att byta grafikkort tyvärr, men kolla så att det inte är ett annat fel först. Jag har inte alltid rätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kan grafikkortet dött när jag kan komma in på youtube m.m och kolla på filmer och sånt ? :o

Vissa kretsar i grafikkortet har pajat, blev så med mitt gamla GeForce 6600. Datorn funkade fortfarande till vissa saker som t.ex. youtube som för dig men inte till vissa spel t.ex. oblivion (:() som jag gillade att spela på den gamla goda tiden.

 

Bara till att byta grafikkort tyvärr, men kolla så att det inte är ett annat fel först. Jag har inte alltid rätt ;)

 

jo kan vara så , har ett GeForce 9800 så jag är inte förvånad om det är så

ska lämna in den på tisdag , hoppas på det bästa

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...