Hoppa till innehåll

Acne Och Finnar.


Ibanez

Rekommendera inlägg

Använder Clerasil, har inte så många finnar, men det hjälper ändå. Man ser en STOR skillnad.

Clerasil gör väl så att man får mer finner under ett litet tag och sen försvinner dem? Så blev det iaf när jag använde skiten.

 

Det kan ju helt enkelt vara så att du bara fick mera finnar innan läkemedlet började verka, inte att det orsakade dom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Använder Clerasil, har inte så många finnar, men det hjälper ändå. Man ser en STOR skillnad.

Clerasil gör väl så att man får mer finner under ett litet tag och sen försvinner dem? Så blev det iaf när jag använde skiten.

 

Jag har en gel som heter Duac, kommer inte ihåg vart jag köpte men vet att man inte bara kan "gå in o köpa den" på apoteket. (tror jag :x)

 

Clerasil funkar inte för alla, för mig så blir huden så torr att det lossnar hudflagor så det ser ut som mjäll i fejset. -.-

 

Duac är receptbelagt, men det är bara att gå till en läkare och be om det för det är inte så starkt eller farligt.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artike...amp;DocTypeID=7

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ett användande utav Vitamin B5 resultera i allvarliga biverkningar?

Ja, det kan ge upphov till skador på levern och njurarna som måste jobba väldigt hårt för att ta hand om vitaminerna när det ska ut ur kroppen. Så är det med allt som går att överdosera.

Man tar en dos som är 10 000 gånger högre än rekommenderat dagligt intag, så njurarna lär inte bli glada.

 

Har aloe vera liknande biverkningar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kan ett användande utav Vitamin B5 resultera i allvarliga biverkningar?

 

Clearly Gone's hemsida står följande text:

"Forskare, läkare och myndigheter runt om i världen är överens om att vitamin B5 är helt ofarligt även i höga doser."

 

 

 

Tjenare, jag har använt 2 krämer mot acne och ansiktsvatten och det har fungerat bra men nu har det blivet värre med finnar i ansiktet och det hjälper inte lika bra längre med dom medel jag har, vilka medel rekommenderar ni?

 

Förlåt om det tas som en onödig tråd men hela ansiktet är ju ömt p.g.a finnar. :lol:

 

Eftersom finnar kommer pga för mycket talg, bör man kanske minska produktionen av talg?

 

Jag själv testar nu B5 vitamin.

Pulver blandat med juice är ett tips, annars smakar det mer eller mindre sprit ;)

Pulver är billigast med.

 

 

Haft acneproblem i 14 år nu.

INGET har hjälpt av det jag testat.

 

Testat Roaccutan 2 ggr.

Tetracyklin 2 ½ år.

Epi-Duo 2 ½ år.

+ diverse tänkbara mediciner o preparat.

 

Nu då, ska jag testa att göra ett sundt försök med frukt, B5 vitamin and so on.

 

 

Acne-besvär är ju helt olika från person te person som alla vet.

Men har man då som jag, enorma problem och inte ens Roaccutan hjälper... kan man ju snabbt räkna ut att medicin inte e min lösning.

Därför testar jag nu "normala" saker :)

 

 

Överproduktion av talg gör så att man får finnar, oljig hy, problem med hårbotten ("torr" o mjällig).

 

Brist på B5 kan även ge ledvärk, trötthet...

 

 

Sökt massa på nätet om B5 o acne osv. Hittat följande texter:

* Vitamin B5 är en helt ofarlig vitamin som ej kan överdoseras.

* Vitamin B5 minskar produktionen av sebum (hudfett) o har inga allvarliga biverkningar.

* Vitamin B5 kallas även Pantotensyra.

 

 

Så har du inte testat B5 tycker jag du ska testa det. (Jag började mitt test för 3 dar sen så kan tyvärr inte säga om det hjälpt eller ej)

Det är ju inte farligt att äta vitaminer lixom.

Och kroppen mår nog bättre av att vitaminer hjälper till, än att tex. gå loss på Roaccutan som är enligt mej direkt livsfarligt för vissa personer.

Roaccutan hjälper vissa, andra förstör den bara för.

Tycker inte det är värt att chansa på att äta den, om man nu inte testat i princip allt annat innan.

 

Men vill man nu äta Roaccutan får man ju göra det.

Tycker bara synd om dem som den inte hjälper... :( Vilket man upptäcker efter man ätit den :/

 

 

Men B5 kanske inte är "din grej" heller.

Det e ju det som e det svåra... Man måste hitta "sin" grej.

 

 

Hoppas du finner det som hjälper dej!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ett användande utav Vitamin B5 resultera i allvarliga biverkningar?

Ja, det kan ge upphov till skador på levern och njurarna som måste jobba väldigt hårt för att ta hand om vitaminerna när det ska ut ur kroppen. Så är det med allt som går att överdosera.

Man tar en dos som är 10 000 gånger högre än rekommenderat dagligt intag, så njurarna lär inte bli glada.

 

Har aloe vera liknande biverkningar?

 

Klart vitamin B5 i stora mängder skadar njurarna, men det gör ju läsk och kaffe också, förmodligen i ännu större omfattning. Så om du inte är rädd för att dricka en kopp kaffe om dagen ska du inte vara rädd för Vitamin B5 heller (man blir ju dessutom inte beroende eller får bruna tänder av vitamin B5).

 

Aloe vera har inga biverkningar. Det är bara extrakt från en växt som återfuktar huden. Men det är ju inte någon direkt bekämpning mot akne utan snarare förebyggande eftersom hudens egna talgproduktion kan minskas om man tillför fukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...