Hoppa till innehåll

Feedback På Layout Tack


laynus
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag råkar vara väldigt medveten om att du arbetat med en av mina kontakter tidigare. Och ja, man kan inte säga att man skapat sin egen grej bara för att man knyckt delar av andra och ändrat färg och proportion (som inte ens gör originalet rättvis; exempelvis de oranga borders vid sidorna är inte lika breda som varandra).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, titta, Fuskbay!

Eller, nä... Det var visst en kopia.

 

And for the record, Grozzy gjorde dessutom den nuvarande designen (den du snott) utifrån en layout som jag arbetat ut. Gav honom dock permission att sno den.

Asså jag har kodat och gjort ute från en ny psd fil och jag behöver inte ditt tillstånd

 

Btw så var det inte jag som snodde....

Redigerat av datornord
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, titta, Fuskbay!

Eller, nä... Det var visst en kopia.

 

And for the record, Grozzy gjorde dessutom den nuvarande designen (den du snott) utifrån en layout som jag arbetat ut. Gav honom dock permission att sno den.

Asså jag har kodat och gjort ute från en ny psd fil och jag behöver inte ditt tillstånd

 

Btw så var det inte jag som snodde....

 

Om du ska använda designelement som är väldigt uppenbart stulna från fuskbay så behöver du fuskbays tillstånd, annars är det plagiat.

Du har inte fuskbays tillstånd.

Alltså är det plagiat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, titta, Fuskbay!

Eller, nä... Det var visst en kopia.

 

And for the record, Grozzy gjorde dessutom den nuvarande designen (den du snott) utifrån en layout som jag arbetat ut. Gav honom dock permission att sno den.

Asså jag har kodat och gjort ute från en ny psd fil och jag behöver inte ditt tillstånd

 

Btw så var det inte jag som snodde....

 

Om du ska använda designelement som är väldigt uppenbart stulna från fuskbay så behöver du fuskbays tillstånd, annars är det plagiat.

Du har inte fuskbays tillstånd.

Alltså är det plagiat.

 

MEN VAF*N DET ÄR MINA KÄLLKODER OCH JAG HAR PROGRAMMERAT OCH DESIGNAT SJÄLV. UTGICK FRÅN FUSKBAY MEN HAN HAR VÄLL INTE COPYRIGHT PÅ FORMEN?! Redigerat av datornord
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, titta, Fuskbay!

Eller, nä... Det var visst en kopia.

 

And for the record, Grozzy gjorde dessutom den nuvarande designen (den du snott) utifrån en layout som jag arbetat ut. Gav honom dock permission att sno den.

Asså jag har kodat och gjort ute från en ny psd fil och jag behöver inte ditt tillstånd

 

Btw så var det inte jag som snodde....

Om du ska använda designelement som är väldigt uppenbart stulna från fuskbay så behöver du fuskbays tillstånd, annars är det plagiat.

Du har inte fuskbays tillstånd.

Alltså är det plagiat.

 

MEN VAF*N DET ÄR MINA KÄLLKODER OCH JAG HAR PROGRAMMERAT OCH DESIGNAT SJÄVL. UTGICK FRÅN FUSKBAY MEN HAN HAR VÄLL INTE COPYRIGHT PÅ FORMEN?!

 

Jo, fuskbay har copyright på fuskbays utseende.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och jag behöver inte ditt tillstånd

Äh, om du använder dig av samma layout som jag använt till ett meningslöst projekt så tänker jag inte direkt kalla in kavalleriet. Att du snor fuskbays design känns dock lite allvarligare.

 

Kan du förklara vad för material jag har snott?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch, designen är helt statisk. Den orsakar scrollbar för mig, och om man har lite för stort webbläsarfönster så blir det bara en vit, centrerad ruta. Försök att arbeta med den på ett dynamiskt sätt, statisk design är aldrig bra.

Ta t.ex. gfx/top.png, denna bild fungerar som kombinerad logotyp, meny-bakgrund och header. NOT the way to go.

Vad du vill göra här är att ha en separat div för rutan uppe till höger, den vita, med en 1x1px vit semitransparent png som bakgrund, och med en border. När det gäller menyn vill du antagligen ha en bakgrund som är 1px bred och repeteras i x-led (background-repeat: x-repeat).

 

Rent generellt, utseendemässigt ser den väldigt lik ut en tidigare Fuskbay-design, med den karaktäristiska orange:a färgen och de breda scanlinesen på bakgrunden. För övrigt bör du deklarera charset i källkoden, atm ser jag det fina "© Coczo.se 2008-2010" nere till vänster, i footern. Din footer-div saknar btw sluttagg, och dessutom bör du inte ha text direkt i en div. footern borde vara ett p- eller span-element, skulle jag säga.

 

Kort sagt, försök att göra en mer "egen" design, för man känner verkligen att du kollat väldigt mycket på Fuskbay.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...