Gäst Taeckie Skrivet 12 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2010 Om du kan ändra i system32 tror jag i vilket fall min metod kommer funka. Aldrig provat den själv men logon.scr är tydligen filen som kör när man loggar in på datorn, och får att få igång cmd innan man är inloggad kan man göra på det sättet. Just det att jag inte kan ändra i system32. Har ingen aning om hur man gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 12 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2010 Tja du kan ju köra en boot cd också och ändra admin passet så, eller boot usb - lite enklare. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Taeckie Skrivet 12 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2010 Som sagt tidigare, jag kan knappt något. Jag behöver förklaring för hur man gör sånt. Jag ahr fått väldigt mycket hjälp med det jag gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Taeckie Skrivet 13 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2010 Okej, any way, om jag nu skulle försöka, vad skulle kunna gå snett? Det att bli superadmin menar jag alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2010 (redigerat) Så länge du vet hur man navigerar, startar, kopierar och klistrar filer i cmd lär inget gå snett. Men jag har som sagt aldrig provat det själv. Redigerat 13 Januari 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Taeckie Skrivet 13 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2010 Okej, då blir det inget av det :'o Kan inte ett dugg om sånt. Får leva med den då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Haha nej nej, du måste tänka positivt! Du sa att du hade fått hjälp mycket förut med datorn, kan du inte få lite till hjälp? En dator är inte alls så svår som alla påstår, det gäller bara att ha lite tålamod. ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Taeckie Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Haha nej nej, du måste tänka positivt! Du sa att du hade fått hjälp mycket förut med datorn, kan du inte få lite till hjälp? En dator är inte alls så svår som alla påstår, det gäller bara att ha lite tålamod. ^_^ Vem ska ge mig den hjälpen då? :o De flesta börjar tycka att det är irriterande, och jag tror att det är för att inte de heller vet hur man ska göra. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Jag är inte superkunnig på denna front. Läste även att du själv skrev att du inte är så värst bra. Men jag ställer lite frågor i alla fall... Hur ser inloggningen ut, syns adminkontot eller är det gömt? Kan du starta datorn i felsäkert läge? (Trycka F8 när datorn startar) Kan du komma åt BIOS? (Trycka Delete, F12 när datorn startar.) Detta är en bra blandning av program som man kan använda. Om man bara kan hitta en sida där man kan ladda ner den. Men äldre versioner fungerar ju också bra. http://www.hiren.info/pages/bootcd Det finns en del program för att ändra BIOS och ta bort lösenordet. Sen finns det även lösenordsprogram för Windows. Återställa lösenord och lite annat gafs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Taeckie Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Adminkontot syns, jag kan starta felsäkert läge. Har testat det och Adminkontot finns kvar, går inte att logga in med blankt lösenord. Har inte testat komma åt BIOS än, men förmodar att jag kan det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Låter väldigt mycket som våra egna datorer i skolan. Deras bios är låsta som synd är men det är ju inget en boot på deras Sam fil inte fixar. Frågan är ju dock... Hur precis viktigt är det för dig att komma in i datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Taeckie Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Det är jätteviktigt för mig att komma in i den. Inte för att jag kommer ha så mycket användning av den sen men jag vill inte ge mig. Envis som bara den och skulle inte klara att inte komma in. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.