SURF Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 min pappa är starkare än era pappor!!!!!!!!!!1111ett11ettettett Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Min farsa cyklar en mil varje dag och paddlar kajak 3-5 ggr om veckan, så jag ser honom inte som lat iaf. Ja, men hur är han hemma? :S Är väl ganska rent, och gör mat när man behöver det så att säga. Fast jag är lat. Vi är barnen, vi ska vara lata! D: Det är bra att du har en bra farsa. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Mitt hem är exakt som ditt hem. Men när man frågar min pappa att dammsuga så säger han att det inte är hans jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Mitt hem är exakt som ditt hem. Men när man frågar min pappa att dammsuga så säger han att det inte är hans jobb. Herregud, vad sjukt. Man skall hjälpas åt i hushållet. Inte hålla på att säga att det är andras jobb. >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Min far brukar laga middag till familjen, diska upp efter sig, torka upp söl efter sig, hålla köket rent, bädda sängarna, vika och lägga bort tvätt, tvätta om mamma jobbar på tvättdagen, handlar mat... men sen när det kommer till att städa hela lägenheten, då går han och lägger sig. :P Han gör väl en hel del, men sen så är det han som skitar ner mest också, så :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Min far brukar laga middag till familjen, diska upp efter sig, torka upp söl efter sig, hålla köket rent, bädda sängarna, vika och lägga bort tvätt, tvätta om mamma jobbar på tvättdagen, handlar mat... men sen när det kommer till att städa hela lägenheten, då går han och lägger sig. :P Han gör väl en hel del, men sen så är det han som skitar ner mest också, så :/ Jag kan inte kalla din far lat, han gör sitt arbete. Man får helt enkelt dela upp allt och så får alla göra en liten bit var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Min pappa brukar alltid hugga ved så jag ser inte han så ofta, eller så är han i smidestugan och smider vapen(mest spjut och knivar) Dessa använder han till att jaga olika djur, som till exempel idag då han satte sig på skotern och körde ut i skogen. Han kom tillbaka några timmar senare med dagens fångst, nämligen en älg som han hade kört ikapp och sedan vridit nacken av den. Min mamma(som aldrig får vara mer än 5 meter utanför köket för då är hon på rymmen) tillagade den, det smakade vill jag lova :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det. De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Vi bor inte i andra världskriget nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Min far brukar laga middag till familjen, diska upp efter sig, torka upp söl efter sig, hålla köket rent, bädda sängarna, vika och lägga bort tvätt, tvätta om mamma jobbar på tvättdagen, handlar mat... men sen när det kommer till att städa hela lägenheten, då går han och lägger sig. :P Han gör väl en hel del, men sen så är det han som skitar ner mest också, så :/ Jag kan inte kalla din far lat, han gör sitt arbete. Man får helt enkelt dela upp allt och så får alla göra en liten bit var. Haha, jag sa inget att om han är lat. Men han är lite småskum när det gäller storstädning. :P Pappor ska inte dammsuga och laga mat, pappor ska va ute och jobba och skaffa pengar till familjen. Visst, pappan kanske har lust och laga sin favoriträtt nångång, men det är mamman som oftast gör de och bör göra det.De skillnad med kvinnors och mäns psyke till vad som är arbete. En man har inte tålamod och sitta med ett barn som skriker och byta blöja sedan stressa med och laga mat, det har kvinnan. Lol, antingen är du muslim eller dum i huvudet. Det är inte 1800-talet längre, i Sverige innebär ett partnerskap att man delar allt gott och ont i livet. Att dela på allt innebär inte bara pengar och barn utan hemmet och att ta hand om det också. Alltså bör både kvinnan och mannen städa, laga mat, ta hand om barnen, m.m. för att ta hand om sitt hem. Min partner och jag delar upp ALLT. Det är enklare att få över tid till annat då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Min pappa är ofta på jobbet så mamma städar för det mesta. Men när han väl är hemma så är jobbet uppdelat. (asså dom hjälps åt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 min pappa är starkare än era pappor!!!!!!!!!!1111ett11ettettettNär jag blir stor vill jag bli brandman! Vad jag kommer ihåg så bodde bara jag och min pappa helt ensamma i en 4a.. nu flyttade hans fru och hennes barn in så det blir typ.. krig om vem som ska städa vad, när jag gör något så kommer antingen pappa eller hans fruga och tar det ifrån mig. ;( Man känner sig liksom värdelös efter ett tag. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.