Mumutio Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Tror alla kan det bara man förklarar hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZXC Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Jag kan! :D ibland gör jag det för att höja volymen på ljudet runtomkring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Hela mitt liv har jag kunnat skapa ett brus i öronen när jag vill med nån muskel eller nåt. Är det bara jag eller kan alla göra detta?Tryckutjämning. Inget farligt. Eller så kan du blåsa ut luft genom öronen, vilket bara är komiskt. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Jag kan också göra så ibland! Och när jag väl kan det så kan jag stänga av/på det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Tror alla kan det bara man förklarar hur. Kommer inte på något sätt att förklara hur jag gör... Eller så kan du blåsa ut luft genom öronen, vilket bara är komiskt. :DTrodde att det var det ett tag, låter ju ungefär som när någon blåser dig i örat. Men jag kan göra det även när jag håller för öronen och det känns inget i fingrarna så. Om man gör det typ 10sek så går det inte längre, men så väntar man 10sek så kan man fortsätta igen^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Tror alla kan det bara man förklarar hur.Kommer inte på något sätt att förklara hur jag gör... Gäspa eller öppna munnen och spänn musklerna runt öronen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Hur exakt spänner man musklerna vid öronen då. Jag kan inte göra de, spänner bara käken istället.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Täpp till näsan med fingrarna, stäng munnen och blås lite försiktigt ut så bör det ploppa till i öronen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Täpp till näsan med fingrarna, stäng munnen och blås lite försiktigt ut så bör det ploppa till i öronen. Gäspa eller öppna munnen och spänn musklerna runt öronen.Jag gör inget av de 2 för att få fram ljudet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Jag kan göra så genom att bara andas, så alla har olika styrka i musklerna och olika storlekar på gången mellan näsan och öronen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Hela mitt liv har jag kunnat skapa ett brus i öronen när jag vill med nån muskel eller nåt. Är det bara jag eller kan alla göra detta?Jag spänner stängt ögonen så brusar det i några sekunder sen slutar det, öppna och stäng igen och det låter. Låter samma om jag håller ett finger för örat eller om jag håller för båda. Troligen för att man stänger ute allt annat ljud och då hör man ett brus av något inne i skallen, t.ex. luft. (Dock stänger jag bara ögonen hårt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Täpp till näsan med fingrarna, stäng munnen och blås lite försiktigt ut så bör det ploppa till i öronen.Fast då spänner man inte musklerna runt öronen ju. :blink: De du beskriver är att man skapar ett tryck, jag menar spänna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.