Str4ndB3rg Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 När jag gå och lägga mig på kvällarna får jag denna oro, får ont i magen. Oftast när jag stänger av datan och inte pratar med kompisarna längre , så tänker jag bara typ ''åå jag kommer aldrig klara av skolan'' ''det kommer inte gå bra bla bla bla'' och så tänker jag bara att jag är på massa läskiga ställen själv mitt ute i skogen tex. Har haft detta i några år och jag har faktiskt sökt hjälp för det för längesen fast hjälpte inte.. Har väldigt svårt och sova när detta händer. Skriver detta nu för att jag inte kan sova. Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Du har bara mycket att tänka på, hända ofta för mig när jag var 14-15år men händer då och då för mig själv att jag inte kan sova och bara tänker på en massa oviktiga frågor som känns livsviktiga i det tillfället även fast klockan kan vara många timmar över midnatt. Försök bara att tänka på något annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Precis så var det för mig med när jag var yngre. Jag brukade alltid ha på tv'n när jag skulle sova. Det gjorde så jag inte kände mig så ensam xD Tv'n är din vän :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 17 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 (redigerat) mm jag känner mig ganska trygg med TV'n på. Fast morsan går nog inte med på att jag har TV'n på varenda natt. Redigerat 17 Januari 2010 av Str4ndB3rg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntonR Skrivet 17 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 Sätt på en radion istället för TV:n. Du kan ha på låg volym så att dina föräldrar inte stör sig på den. ^_^ Tänk inte på otrevliga saker som har hänt eller kommer att hända. Tänk på saker som gör dig glad och lyssna på musik som du tycker om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 17 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2010 mm jag känner mig ganska trygg med TV'n på. Fast morsan går nog inte med på att jag har TV'n på varenda natt. Ok ska försöka men då måste jag ha min MP3 på radioden går på köp batteri ^^, Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Radio/Tv/MP3 är ett bra val, bara det finns någonslags avstängningsfunktion, typ att den stänger av sig efter 1 timme eller så. (Ska du köra på en mP3 med ett AAA batteri, köp återladdningsbara så slipper du lägga 2000 kr på ett år liksom). Själv brukar jag försöka tänka på saker som inte är verkliga, t.ex. att jag är en Pokemontränare. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Jag läste någonstans att man inte ska se på TV, lyssna på radio etc. i sängen. För då får man svårare att somna, eftersom man inte lägger sig för att sova, utan istället bara ändrar aktivitet från data till t.ex. TV. Vet inte om det stämmer dock, när jag var 8-12år så kollade jag på VHS filmer innan jag somna. Fast nu gör jag inte det längre. Och jag har alltid haft sömnsvårigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 "Om problemet är sådant att det går att göra någonting åt det finns det ingen anledning att oroa sig för det. Om det å andra sidan inte finns någon utväg, någon lösning, är det också meningslöst att oroa sig eftersom man ändå inte kan göra något åt det." -Dalai Lama Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Om man inte tänker på någonting så somnar man relativt fort. :zzz: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Har säkert Något med Hormonerna och puberteten att göra ska su se :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 Sitter i samma position som du. Jag tänker precis samma sak. Att jag inte kommer klara av skolan. Jag har också på TV:n och lampan när jag sover. Kan annars inte somna. Tror det är någon i huset hela tiden annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.