Hoppa till innehåll

Oro På Nätter.


Str4ndB3rg
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag gå och lägga mig på kvällarna får jag denna oro, får ont i magen.

Oftast när jag stänger av datan och inte pratar med kompisarna längre , så tänker jag bara typ ''åå jag kommer aldrig klara av skolan'' ''det kommer inte gå bra bla bla bla'' och så tänker jag bara att jag är på massa läskiga ställen själv mitt ute i skogen tex.

Har haft detta i några år och jag har faktiskt sökt hjälp för det för längesen fast hjälpte inte..

Har väldigt svårt och sova när detta händer. Skriver detta nu för att jag inte kan sova.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Du har bara mycket att tänka på, hända ofta för mig när jag var 14-15år men händer då och då för mig själv att jag inte kan sova och bara tänker på en massa oviktiga frågor som känns livsviktiga i det tillfället även fast klockan kan vara många timmar över midnatt. Försök bara att tänka på något annat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sätt på en radion istället för TV:n. Du kan ha på låg volym så att dina föräldrar inte stör sig på den. ^_^

Tänk inte på otrevliga saker som har hänt eller kommer att hända. Tänk på saker som gör dig glad och lyssna på musik som du tycker om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Radio/Tv/MP3 är ett bra val, bara det finns någonslags avstängningsfunktion, typ att den stänger av sig efter 1 timme eller så. (Ska du köra på en mP3 med ett AAA batteri, köp återladdningsbara så slipper du lägga 2000 kr på ett år liksom).

 

Själv brukar jag försöka tänka på saker som inte är verkliga, t.ex. att jag är en Pokemontränare. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste någonstans att man inte ska se på TV, lyssna på radio etc. i sängen. För då får man svårare att somna, eftersom man inte lägger sig för att sova, utan istället bara ändrar aktivitet från data till t.ex. TV.

 

Vet inte om det stämmer dock, när jag var 8-12år så kollade jag på VHS filmer innan jag somna.

Fast nu gör jag inte det längre. Och jag har alltid haft sömnsvårigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Om problemet är sådant att det går att göra någonting

åt det finns det ingen anledning att oroa sig för det.

Om det å andra sidan inte finns någon utväg, någon

lösning, är det också meningslöst att oroa sig

eftersom man ändå inte kan göra något åt det."

-Dalai Lama

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Sitter i samma position som du. Jag tänker precis samma sak. Att jag inte kommer klara av skolan.

 

Jag har också på TV:n och lampan när jag sover. Kan annars inte somna. Tror det är någon i huset hela tiden annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...