VAZE Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Ska köpa nya twintip men undrar hur lång de ska vara. Jag är 180 cm lång och undrar hur lång skidorna ska vara då, nu snackar jag om twintip och inte om vanliga slalom skidor. Har hittat några som är 141 cm är det bra för min längd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Man kan såklart åka på skitkorta skidor, bara det att det är inte alls som skidor i din egen längd. Dem ska väl vara nära ens egen längd tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Ska du hålla på och snurra och sånt typ 720 etc, så jag skulle rekommendera ett par runt ca 160-165. Men håller du mer på med att bara åka runt och vill ha en skön känsla i pisten så väljer du ett par längre. :) Annars frågar du i en butik bara :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 http://www.freeride.se/content/92/ Testa den här uträknaren. 140~ skidor är för en person som är 160 cm lång och väger ca 50 kg så nej, köp inte de du snackar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Ska köpa nya twintip men undrar hur lång de ska vara. Jag är 180 cm lång och undrar hur lång skidorna ska vara då, nu snackar jag om twintip och inte om vanliga slalom skidor. Har hittat några som är 141 cm är det bra för min längd?Skulle tro att du får sådana tips när du köper dina skidor -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Runt 169-175cm passar bäst för grym skön känsla på backen, däremot kan det vara lite jobbigt och köra 360's osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Ska köpa nya twintip men undrar hur lång de ska vara. Jag är 180 cm lång och undrar hur lång skidorna ska vara då, nu snackar jag om twintip och inte om vanliga slalom skidor. Har hittat några som är 141 cm är det bra för min längd?Skulle tro att du får sådana tips när du köper dina skidor -.- Pågen kanske köper via nätet ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Ska köpa nya twintip men undrar hur lång de ska vara. Jag är 180 cm lång och undrar hur lång skidorna ska vara då, nu snackar jag om twintip och inte om vanliga slalom skidor. Har hittat några som är 141 cm är det bra för min längd? Skulle tro att du får sådana tips när du köper dina skidor -.- Pågen kanske köper via nätet ? Samma sak där -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 21 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2010 Ska köpa nya twintip men undrar hur lång de ska vara. Jag är 180 cm lång och undrar hur lång skidorna ska vara då, nu snackar jag om twintip och inte om vanliga slalom skidor. Har hittat några som är 141 cm är det bra för min längd? Skulle tro att du får sådana tips när du köper dina skidor -.- Pågen kanske köper via nätet ? Samma sak där -.- Surfa in på en sida, klicka "lägg till i korgen", checka ut, betala. De flesta tänker inte längre, alla sidor hjälper inte till med vissa saker heller. Sen så brukar skidhjälp i butiker suga getpung. -.-' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 22 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2010 Ska du hålla på och snurra och sånt typ 720 etc, så jag skulle rekommendera ett par runt ca 160-165. Men håller du mer på med att bara åka runt och vill ha en skön känsla i pisten så väljer du ett par längre. :) Annars frågar du i en butik bara :D Där har du allt du behöver veta. Har ett par twintip själv i 160 och är ca 1,78 lång. Fungerar utmärkt både i pist och hopp. Blir inte så jättestabilt i höga hastigheter bara men eftersom jag inte är ute efter störtlopp utan mest trix och slalom behövs det inte. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 14 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2010 Upp till näsan skulle jag rekommendera, åker själv 5-7 i veckan har nyss köpt ett par nya (twintips) jag är 160 typ och har upp till näsan funkar perfekt! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.