Hoppa till innehåll

Vad Betyder Detta?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Vart kollar du din hastighet? På http://www.bredbandskollen.se/ ?

Om du kollar där, räknas inte hastigheten mellan din router och localhost då den är så pass mycket högre än din anslutning utåt. Enda begränsningen mellan di och din router är hur mycket data:

Din router

Ditt nätverkskort

Din nätverkskabel

kan överföra.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart kollar du din hastighet? På http://www.bredbandskollen.se/ ?

Om du kollar där, räknas inte hastigheten mellan din router och localhost då den är så pass mycket högre än din anslutning utåt. Enda begränsningen mellan di och din router är hur mycket data:

Din router

Ditt nätverkskort

Din nätverkskabel

kan överföra.

lol den failar, totalt. jag betalar för 10/10 mbit (bredband2) och när jag testar det i bredbandskollen.se så visas det bara: ta emot: 2.26 mbit/sek och ta emot: 8.86 mbit/sek. när jag både laddar ner och upp så går den alltid upp i 1mb/sek
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först och främst, skilj på mb/s (megabit / sekund) och mB/s (megaByte/s).

 

Tjena!

 

Vi betalar endast för 8mbit/s internet.

Men när jag går in och kollar hastigheten/signalstyrkan så varierar det mellan 48mbit/s och 54mbit/s.

 

Hur snabbt internet har jag? Vore nice om jag får mer än jag betalar för :P

Du får 48-54 mbit/s till routern, vad du får ut efter det kan du som sagt kolla på bredbandskollen.se.

 

lol den failar, totalt. jag betalar för 10/10 mbit (bredband2) och när jag testar det i bredbandskollen.se så visas det bara: ta emot: 2.26 mbit/sek och ta emot: 8.86 mbit/sek. när jag både laddar ner och upp så går den alltid upp i 1mb/sek
Nej, den stämmer bra.. Om du kan ta emot 8 mbit/s på bredbandskollen så är din maxhastighet 1 mB/s.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena!

 

Vi betalar endast för 8mbit/s internet.

Men när jag går in och kollar hastigheten/signalstyrkan så varierar det mellan 48mbit/s och 54mbit/s.

 

Hur snabbt internet har jag? Vore nice om jag får mer än jag betalar för :P

 

På min trådlösa internet så står det 54MB/s hela tiden, jag trodde också det var nåt fel så jag frågade min pappa för han använder trådlöst också och han sa att det är signalen mellan routern.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har 2.09 att ta emot och 0.43 att skicka... är det bra?

Om du betalar för 2 mbps är det normalt

På min trådlösa internet så står det 54MB/s hela tiden, jag trodde också det var nåt fel så jag frågade min pappa för han använder trådlöst också och han sa att det är signalen mellan routern.
Ja det är den teoretiska hastigheten på det trådlösa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...