Fjeddo Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Tjena! Vi betalar endast för 8mbit/s internet. Men när jag går in och kollar hastigheten/signalstyrkan så varierar det mellan 48mbit/s och 54mbit/s. Hur snabbt internet har jag? Vore nice om jag får mer än jag betalar för :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Du betalar för 8 men får 50? Säg inget till din ISP :P de kanske har missat nåt och om du säger det kan de sänka den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Vi betalar för 8 mbit, men samma som för dig så står det ungefär 50mbit. Men det är signal styrkan mellan routern och datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 (redigerat) Vart kollar du din hastighet? På http://www.bredbandskollen.se/ ? Om du kollar där, räknas inte hastigheten mellan din router och localhost då den är så pass mycket högre än din anslutning utåt. Enda begränsningen mellan di och din router är hur mycket data: Din router Ditt nätverkskort Din nätverkskabel kan överföra. Redigerat 3 Februari 2010 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Vart kollar du din hastighet? På http://www.bredbandskollen.se/ ? Om du kollar där, räknas inte hastigheten mellan din router och localhost då den är så pass mycket högre än din anslutning utåt. Enda begränsningen mellan di och din router är hur mycket data: Din router Ditt nätverkskort Din nätverkskabel kan överföra. lol den failar, totalt. jag betalar för 10/10 mbit (bredband2) och när jag testar det i bredbandskollen.se så visas det bara: ta emot: 2.26 mbit/sek och ta emot: 8.86 mbit/sek. när jag både laddar ner och upp så går den alltid upp i 1mb/sek Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Först och främst, skilj på mb/s (megabit / sekund) och mB/s (megaByte/s). Tjena! Vi betalar endast för 8mbit/s internet. Men när jag går in och kollar hastigheten/signalstyrkan så varierar det mellan 48mbit/s och 54mbit/s. Hur snabbt internet har jag? Vore nice om jag får mer än jag betalar för :P Du får 48-54 mbit/s till routern, vad du får ut efter det kan du som sagt kolla på bredbandskollen.se. lol den failar, totalt. jag betalar för 10/10 mbit (bredband2) och när jag testar det i bredbandskollen.se så visas det bara: ta emot: 2.26 mbit/sek och ta emot: 8.86 mbit/sek. när jag både laddar ner och upp så går den alltid upp i 1mb/sekNej, den stämmer bra.. Om du kan ta emot 8 mbit/s på bredbandskollen så är din maxhastighet 1 mB/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Tjena! Vi betalar endast för 8mbit/s internet. Men när jag går in och kollar hastigheten/signalstyrkan så varierar det mellan 48mbit/s och 54mbit/s. Hur snabbt internet har jag? Vore nice om jag får mer än jag betalar för :P På min trådlösa internet så står det 54MB/s hela tiden, jag trodde också det var nåt fel så jag frågade min pappa för han använder trådlöst också och han sa att det är signalen mellan routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Jag har 2.09 att ta emot och 0.43 att skicka... är det bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Jag har 2.09 att ta emot och 0.43 att skicka... är det bra? Om du betalar för 2 mbps är det normalt På min trådlösa internet så står det 54MB/s hela tiden, jag trodde också det var nåt fel så jag frågade min pappa för han använder trådlöst också och han sa att det är signalen mellan routern.Ja det är den teoretiska hastigheten på det trådlösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.