Hoppa till innehåll

Mördarnas Straff Är Ett Skämt För Therese!


SockerBeat
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

För alla som tycker att detta är ett skämt och en spark i ansiktet på Therese och hennes anhöriga samt alla andra som fått uppleva samma orättvisa..

 

 

Stureby, Stockholm. Den sjätte juni hade 15-åriga Therese Johansson Rojo samlats med vänner för att fira sitt sommarlov på toppen av den gamla skidbacken. Några dagar senare var det dags för avslutnings-balen. Therese såg fram emot den. Hon var lycklig över klänningen hon köpt till festen – en guldig med volanger. Men hon fick aldrig bära den.

Strax efter midnatt, natten till den sjunde juni hittades Therese Johansson Rojo livlös i en skogsdunge vid hoppbacken vid Sockenplan i Stockholm. Hon kvävdes till döds.

På morgonen greps två 16-åringar, en kille och en tjej förlovade varandra.

Motivet var troligen att Therese hade tidigare kysst killen. Tjejen tros därefter ha blivit ”galen” av svartsjuka och tvingat/förmått fästmannen att döda Therese för att bevisa sin kärlek till henne.

Straffet blev 20 månaders sluten ungdomsvård!

 

Gå med nu i gruppen på facebook där det finns bilder,info m.m!!

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=2941...4316&ref=mf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej!

 

För alla som tycker att detta är ett skämt och en spark i ansiktet på Therese och hennes anhöriga samt alla andra som fått uppleva samma orättvisa..

 

 

Stureby, Stockholm. Den sjätte juni hade 15-åriga Therese Johansson Rojo samlats med vänner för att fira sitt sommarlov på toppen av den gamla skidbacken. Några dagar senare var det dags för avslutnings-balen. Therese såg fram emot den. Hon var lycklig över klänningen hon köpt till festen – en guldig med volanger. Men hon fick aldrig bära den.

Strax efter midnatt, natten till den sjunde juni hittades Therese Johansson Rojo livlös i en skogsdunge vid hoppbacken vid Sockenplan i Stockholm. Hon kvävdes till döds.

På morgonen greps två 16-åringar, en kille och en tjej förlovade varandra.

Motivet var troligen att Therese hade tidigare kysst killen. Tjejen tros därefter ha blivit "galen" av svartsjuka och tvingat/förmått fästmannen att döda Therese för att bevisa sin kärlek till henne.

Straffet blev 20 månaders sluten ungdomsvård!

 

Gå med nu i gruppen på facebook där det finns bilder,info m.m!!

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=2941...4316&ref=mf

Oj, vad dramatiska vi får vara då... Låter nästan som om du skriver för Aftonhoran. Visst är det synd att en oskyldig flicka blev mördad, men jag tycker egentligen att hela händelsen är tragisk om det nu ligger någon sanning i att han mördade henne för att bevisa sin kärlek till hans flickvän. Dock finns det alltid flera anledningar när sådant händer och man borde undvika att hänga upp sig på endast en detalj.

 

Mördaren blir tvungen att leva med sitt samvete om att ha dödat någon i resten av sitt liv, hans familj och vänner kommer troligen att förakta honom, antagligen kommer han få väldigt svårt att få jobb eftersom de flesta arbetsgivare inte vill anställa en mördare. Att ge honom ett grovt straff bara för att "hämnas" Therese löser inget.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med överstående, jobbar du på aftonbladet?

 

Anledningen till ett sådant milt straff är åldern.

 

Det är synd om killen tycker jag, och alla som hatar emot honom sparkar på någon som ligger ned och är precis lika äckliga som han var den kvällen då han mördade henne. Punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska folk ska händelsen som dessa, Engla och Riccardo så hårt? Det händer överallt, rättssystemet suger på alla möjliga sätt.

Och du tänker leva med det? Hade du tagit lika lätt på dig om det hade varit din lillasyster eller bror? Eller din mamma eller pappa? Jag vet inte hur du skulle ha tagit det, men jag tror inte du hade nöjt dig med 20 månaders sluten ungdomsvård i något av fallen.

Bara för att rättsystemet suger, så ska vi väl inte låta det vara så? Ska det få fortsätta hända överallt? Det tycker inte jag. Om någon dödat någon av mina släktingar eller familjemedlemmar hade jag inte gett upp förrän personen fått antingen livstid eller något annat hemskt. Och då menar jag riktigt livstid, och inte i nåt jäkla dagis-fängelse som här i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska folk ska händelsen som dessa, Engla och Riccardo så hårt? Det händer överallt, rättssystemet suger på alla möjliga sätt.

Och du tänker leva med det? Hade du tagit lika lätt på dig om det hade varit din lillasyster eller bror? Eller din mamma eller pappa? Jag vet inte hur du skulle ha tagit det, men jag tror inte du hade nöjt dig med 20 månaders sluten ungdomsvård i något av fallen.

Bara för att rättsystemet suger, så ska vi väl inte låta det vara så? Ska det få fortsätta hända överallt? Det tycker inte jag. Om någon dödat någon av mina släktingar eller familjemedlemmar hade jag inte gett upp förrän personen fått antingen livstid eller något annat hemskt. Och då menar jag riktigt livstid, och inte i nåt jäkla dagis-fängelse som här i Sverige.

 

Du, har jag släktingar ifrån Irak som strykit med massor av hemska konsekvenser, då var jag mindre, men när jag tänker på att min kusin blev kidnappad för 10år sen och krävde lönesumma så ger det mig en grym lust för att göra något hemsk mot den personen som gjorde så. Här i Sverige suger rättsamhället, och fördelen brukar oftast gå till dem som angriper en, eftersom människan är programmerad i hjärnan för att försvara sig själv så åkar man på skiten.

 

Men media får oftast 1-2 händelser växa som värst varje år, trots att det händer hela tiden i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du, har jag släktingar ifrån Irak som strykit med massor av hemska konsekvenser, då var jag mindre, men när jag tänker på att min kusin blev kidnappad för 10år sen och krävde lönesumma så ger det mig en grym lust för att göra något hemsk mot den personen som gjorde så. Här i Sverige suger rättsamhället, och fördelen brukar oftast gå till dem som angriper en, eftersom människan är programmerad i hjärnan för att försvara sig själv så åkar man på skiten.

 

Men media får oftast 1-2 händelser växa som värst varje år, trots att det händer hela tiden i Sverige.

Precis, och det är väl just detta vi vill stoppa eller? Att det händer överallt hela tiden, alltså.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du, har jag släktingar ifrån Irak som strykit med massor av hemska konsekvenser, då var jag mindre, men när jag tänker på att min kusin blev kidnappad för 10år sen och krävde lönesumma så ger det mig en grym lust för att göra något hemsk mot den personen som gjorde så. Här i Sverige suger rättsamhället, och fördelen brukar oftast gå till dem som angriper en, eftersom människan är programmerad i hjärnan för att försvara sig själv så åkar man på skiten.

 

Men media får oftast 1-2 händelser växa som värst varje år, trots att det händer hela tiden i Sverige.

Precis, och det är väl just detta vi vill stoppa eller? Att det händer överallt hela tiden, alltså.

 

Haha, som om det skulle gå att få slut på alla brott...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska folk ska händelsen som dessa, Engla och Riccardo så hårt? Det händer överallt, rättssystemet suger på alla möjliga sätt.

Och du tänker leva med det? Hade du tagit lika lätt på dig om det hade varit din lillasyster eller bror? Eller din mamma eller pappa? Jag vet inte hur du skulle ha tagit det, men jag tror inte du hade nöjt dig med 20 månaders sluten ungdomsvård i något av fallen.

Bara för att rättsystemet suger, så ska vi väl inte låta det vara så? Ska det få fortsätta hända överallt? Det tycker inte jag. Om någon dödat någon av mina släktingar eller familjemedlemmar hade jag inte gett upp förrän personen fått antingen livstid eller något annat hemskt. Och då menar jag riktigt livstid, och inte i nåt jäkla dagis-fängelse som här i Sverige.

 

Det är som sagt en ung person, tycker inte att man ska förstöra hela hans liv genom att låsa in han tills han är 20 år. Sen hade hon faktiskt strulat med en annans kille, she had it coming.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...