Fjeddo Skrivet 19 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 (redigerat) Tjena! Jag har en laptop som är ca 1år gammal nu, hittills tycker jag att den har fungerat bra. Men i de nyare spelen som t.ex Modern Warfare 2 så är min Processor för sölig :(. Jag har en Intel Core 2 Duo Processor T5550 (1.83 GHz, Rated at 2.745GHz). Jag har bra grafikkort med 1012.0 MB som klarar de flesta nya spelen och 2gb DDR2 vilket också är hyfsat. Jag har just nu inte så mycket pengar, ca 2000kr, räcker det till att kunna köpa en ny processor? Och är det svårt att byta den, måste man lämna in datorn om man ska byta den? Det är ju inte så svårt i en stationär dator, men jag vet ju inte hur det är i en laptop :s. Tacksam för svar, ni får gärna länka till någon bra processor till ett bra pris, vill gärna ha över 3GHz! EDIT: Är den här bra? Vilken fart kan den komma upp till? Jag menar som min, den är 1.83 men den är rated at 2.745. Vad är den här "rated at"? Och passar den i den här datorn? Redigerat 19 Februari 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 Det är inte bara att klämma i en vanlig processor som du har i en stationär i en laptop... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 19 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 Tjena! Jag har en laptop som är ca 1år gammal nu, hittills tycker jag att den har fungerat bra. Men i de nyare spelen som t.ex Modern Warfare 2 så är min Processor för sölig :(. Jag har en Intel Core 2 Duo Processor T5550 (1.83 GHz, Rated at 2.745GHz). Jag har bra grafikkort med 1012.0 MB som klarar de flesta nya spelen och 2gb DDR2 vilket också är hyfsat. Jag har just nu inte så mycket pengar, ca 2000kr, räcker det till att kunna köpa en ny processor? Och är det svårt att byta den, måste man lämna in datorn om man ska byta den? Det är ju inte så svårt i en stationär dator, men jag vet ju inte hur det är i en laptop :s. Tacksam för svar, ni får gärna länka till någon bra processor till ett bra pris, vill gärna ha över 3GHz! EDIT: Är den här bra? Vilken fart kan den komma upp till? Jag menar som min, den är 1.83 men den är rated at 2.745. Vad är den här "rated at"? Och passar den i den här datorn? Den processorn du länkade till är en AMD, den kommer inte passa i din dator. Det du ska kolla efter är intel, jag har dock ingen aning om vad för socket det är i din dator. För att inte tala om vilket, rent ut sagt, helvete att byta saker i en laptop. Nä, ska du byta något i den ska du lämna in den, förslagsvis där du köpte den. Dessutom råder jag dig att köpa en stationär dator istället då du får extremt mycket mer prestanda för dina slantar. Hoppas du är nöjd med svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 19 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2010 Tjena! Jag har en laptop som är ca 1år gammal nu, hittills tycker jag att den har fungerat bra. Men i de nyare spelen som t.ex Modern Warfare 2 så är min Processor för sölig :(. Jag har en Intel Core 2 Duo Processor T5550 (1.83 GHz, Rated at 2.745GHz). Jag har bra grafikkort med 1012.0 MB som klarar de flesta nya spelen och 2gb DDR2 vilket också är hyfsat. Jag har just nu inte så mycket pengar, ca 2000kr, räcker det till att kunna köpa en ny processor? Och är det svårt att byta den, måste man lämna in datorn om man ska byta den? Det är ju inte så svårt i en stationär dator, men jag vet ju inte hur det är i en laptop :s. Tacksam för svar, ni får gärna länka till någon bra processor till ett bra pris, vill gärna ha över 3GHz! EDIT: Är den här bra? Vilken fart kan den komma upp till? Jag menar som min, den är 1.83 men den är rated at 2.745. Vad är den här "rated at"? Och passar den i den här datorn? Den processorn du länkade till är en AMD, den kommer inte passa i din dator. Det du ska kolla efter är intel, jag har dock ingen aning om vad för socket det är i din dator. För att inte tala om vilket, rent ut sagt, helvete att byta saker i en laptop. Nä, ska du byta något i den ska du lämna in den, förslagsvis där du köpte den. Dessutom råder jag dig att köpa en stationär dator istället då du får extremt mycket mer prestanda för dina slantar. Hoppas du är nöjd med svaret. okej, tack för tipsen, men jag har tyvärr inte råd att köpa någon bra stationär dator på ett tag...Jag har ju också trots allt en hyfsad dator om man nu inte tänker på processorn. Ska kolla efter sådana processorer som du sa, blir nog också att lämna in den vid byte av processorn :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 20 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2010 Tjena! Jag har en laptop som är ca 1år gammal nu, hittills tycker jag att den har fungerat bra. Men i de nyare spelen som t.ex Modern Warfare 2 så är min Processor för sölig :(. Jag har en Intel Core 2 Duo Processor T5550 (1.83 GHz, Rated at 2.745GHz). Jag har bra grafikkort med 1012.0 MB som klarar de flesta nya spelen och 2gb DDR2 vilket också är hyfsat. Jag har just nu inte så mycket pengar, ca 2000kr, räcker det till att kunna köpa en ny processor? Och är det svårt att byta den, måste man lämna in datorn om man ska byta den? Det är ju inte så svårt i en stationär dator, men jag vet ju inte hur det är i en laptop :s. Tacksam för svar, ni får gärna länka till någon bra processor till ett bra pris, vill gärna ha över 3GHz! EDIT: Är den här bra? Vilken fart kan den komma upp till? Jag menar som min, den är 1.83 men den är rated at 2.745. Vad är den här "rated at"? Och passar den i den här datorn? Den processorn du länkade till är en AMD, den kommer inte passa i din dator. Det du ska kolla efter är intel, jag har dock ingen aning om vad för socket det är i din dator. För att inte tala om vilket, rent ut sagt, helvete att byta saker i en laptop. Nä, ska du byta något i den ska du lämna in den, förslagsvis där du köpte den. Dessutom råder jag dig att köpa en stationär dator istället då du får extremt mycket mer prestanda för dina slantar. Hoppas du är nöjd med svaret. okej, tack för tipsen, men jag har tyvärr inte råd att köpa någon bra stationär dator på ett tag...Jag har ju också trots allt en hyfsad dator om man nu inte tänker på processorn. Ska kolla efter sådana processorer som du sa, blir nog också att lämna in den vid byte av processorn :). Det är bara att gå runt o leta efter ett jobb, det dödar dig inte. Sedan efter ett tag så har du plötsligt nog med slantar till att köpa en fin, jättefin stationär dator som lär klara de flesta nya spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.