Hoppa till innehåll

Snöväder - Kaos I Trafiken!


Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Ganska sjukt där nere i Stockholm. Här i Västerbotten är det iallafall som vilken vinter som helst, ganska lungt.

 

Kan säga att jag är glad för jag bor här, inte för jag hatar Stockholm utan för det är "snökaos" där.

1+, här i norrland är det sådär nästan varje dag under vintern, men på sommaren är det hur varmt som helst. :P

"Snökaoset" pågick i ungefär 2 veckor här innan det slutade :o nu värkar det ju lugna ner sig så får hoppas det smälter snart.

 

Förstår mig inte på stockholmare, en dag med lite kyla och ni gnäller. ;)

 

Ja eller hur! DEt är otroligt vackert med snö och kyla, hellre det än en regnig vinter. Min allt ska bli kaos vilklet jag stör mig på. Min klasskompis som bor i Ekerö kom typ två tre timmar försent igår.

 

True, när ni väl får en vit vinter klagar ni

 

Men herregud.. vi klagar över att TRAFIKEN STÄLLS IN, inte snön eller kylan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi klagar inte över att det är kallt och mycket snö, vi klagar över att vi inte kan förflytta oss kollektivt eftersom SL importerar tåg från Italien och fortfarande inte tror på att Sverige har snöiga vintrar som deras små tåg inte klarar. Det är kul att leka i snö, men inte att stå tre timmar på en kall tågstation för att det ligger några snöflingor på spåret.

Då kan du ju gå. Du kommer fram både snabbare samtidigt som du värmer upp dig själv.

Eller varför inte åka skidor?

Gå 5 timmar för att komma till skolan?

Det kanske bara tar 2 timmar. Då har man 1 timme till godo.

 

Gå 2 timmar för att komma till skolan? Stannar nog hemma

 

Hellre det än att stå 3 timmar på tågstationen. Men jag skulle nog också stanna hemma isåfall. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bra utrustning men det är obehagligt med all snön! I morse starta inte morsans bil så vi fick åka med min pappa för att komma till skolan och jobb. Han har nämligen en Jeep.

Ni kör säkert en fransk bil...

 

Här så funkar det ganska okej. Det ända man ser är folk som skottar sina tak :)

 

Min mamma kör en Seat vilket är Tyskt och min pappa en jeep vilket är amrikanskt.

Väldigt viktig information. Tillförde en stor mängd nya frågor till diskussionen. Hur länge har ni haft Seaten? Är din mamma blond? Tyskland.. dem gör bra bilar? Vad tycker du om din far?

 

Eller vänta.. <_<

 

Att bilar och sånt går sönder eller inte startar beror oftast på att det är för kallt, rälen och sånt klarar inte kylan så bra:)

 

@Axzl:

Det är för att söderlänningarna inte ens tänker på att ta bort snön på taket, sen när det rasar in så skyller de ifrån sig på dåligt byggarbete och vill ha pengar...
Det är olika byggnadsnormer man kör med här. Dessutom så täcker inte försäkringen mot sånt. Fast är man lite lat och inte skottar när det behövs så går det inte bra.

 

Men som sagt... Snö är dåligt. Kostar bara en massa pengar.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Axzl:

Det är för att söderlänningarna inte ens tänker på att ta bort snön på taket, sen när det rasar in så skyller de ifrån sig på dåligt byggarbete och vill ha pengar...

Det är olika byggnadsnormer man kör med här. Dessutom så täcker inte försäkringen mot sånt. Fast är man lite lat och inte skottar när det behövs så går det inte bra.

 

Men som sagt... Snö är dåligt. Kostar bara en massa pengar.

 

Jag vet att hustaken är mer stärkta i Norrland, men därför så måste ni vara extra vaksamma när det snöar. Och varför är skolorna stängda så länge? Borde inte ens ta en dag att skotta skoltaken, in fact, varför inte göra det INNAN snöras risken kommer.

 

Jo som sagt, om erat tak rasar in för att ni inte har skottat det så är det väl uppenbart att försäkringen inte täcker det, det är som att kolla på när ens hus brinner upp och klaga efteråt för att ni ska ju inte ansvara om eran brödrost börjar brinna, för det är omöjligt att släcka.

 

Jag som egen individ kan ju inte precis göra något med mina argument men jag HOPPAS verkligen att de tråkiga gubbarna som styr vårat avlånga land börjar med några smarta beslut snart. Såg en jävligt intressant dokumentär om förflyttning i städer som Stockholm lätt skulle kunna lära sig mycket av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...