Satisfaction Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 (redigerat) Visst, man må vara ny på sidan, man vet inte hur saker fungerar osv. Men? 5 år gammal -> Ny användar-bump Om det står i Regler& Villkor om bumpning så tycker jag inte att det framgår nog mycket, och jag tvivlar på att de flesta läser igenom avtalet på riktigt. Skriver detta medans jag kommer ihåg det, så hjälp mig bygga lite.. Redigerat 28 Februari 2010 av Satisfaction Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Står det verkligen att man inte får bumpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 (redigerat) Tror faktiskt inte det står någonting om bumpning ? o; Det är bara att alla bumpningar (de flesta) låses, eftersom ämnet inte längre är aktuellt. [EDIT] Postade exakt samtidigt som Pandan. Mäktigt. Redigerat 28 Februari 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Det spelar inte så stor roll vad det står i reglerna om bumpning, vi hade det förr men folk bumpar gamla trådar lika mycket nu som då. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Det spelar inte så stor roll vad det står i reglerna om bumpning, vi hade det förr men folk bumpar gamla trådar lika mycket nu som då. :/ Jag tror att admin har sagt någonstans att man får bumpa ifall det man postar är relevant med tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 28 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Tror faktiskt inte det står någonting om bumpning ? o; Det är bara att alla bumpningar (de flesta) låses, eftersom ämnet inte längre är aktuellt. [EDIT] Postade exakt samtidigt som Pandan. Mäktigt. Ungefär vad jag syftade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Det handlar om vett. Jag personligen låser inte trådar som blivit bumpade om nu svaret i tråden är relevant. Men även om det är relevant till tråden kan det vara en tråd som är personlig till just en användare och då kan tråden låsas eller inlägget raderas. Det händer att folk ofta googlar sig hit och får lösningar på problem, därför kan det vara bra om någon även 1 år senare givit svar på problemet som någon annan kan benefitta ifrån. Det är svåra beslut hur man ska hantera bumpningar, finns inga regler för det som sagt utan vi gör individuella granskningar utav inlägget/tråden. Oftast brukar inlägget vara spam och hanteras som detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Man borde ge ut varningar till de som bumpar alldeles för gamla trådar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 (redigerat) Man borde ge ut varningar till de som bumpar alldeles för gamla trådar.Som sagt tidigare är det nog inte folk som går till sida 100 och necroar trådar, utan förmodligen har dom hittat ämnet genom google eller länk på någon annan sida, abslout ska dom inte ha varningar för det. Jag har själv råkat bumpa någon äldre tråd hit och dit tidigare.Om det nu skulle vara ett troll som går till sida 100 och bumpar ett flertal trådar for the lulz så märker man det ganska snabbt och gör något åt det. Redigerat 28 Februari 2010 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Om det finns en anledning till att bumpa en tråd och det kan tillföra något så är det bara att bumpa. Finns det inte någon anledning så faller det bumpande inlägget under 1.11 och tråden låses och/eller varning/tillsägelse utdelas. Svårt? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 Finns det inte någon anledning så faller det bumpande inlägget under 1.11 och tråden låses och/eller varning/tillsägelse utdelas.Tror du inte har kollat på reglerna på några år, det är ju 3.9 nuförtiden... :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 (redigerat) Det spelar inte så stor roll vad det står i reglerna om bumpning, vi hade det förr men folk bumpar gamla trådar lika mycket nu som då. :/ När då? Så länge jag har varit med på fuska har det aldrig funnits någon sådan regel. Man borde ge ut varningar till de som bumpar alldeles för gamla trådar.Det är ju precis det som görs, jag fick tillexempel en varning en gång för att ha bumpat en tråd (står klart och tydligt för bumpning i min varningslogg). Nu var det ganska länge sedan och dessutom tillförde min bump inte speciellt mycket. Redigerat 1 Mars 2010 av TheCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.