Hoppa till innehåll

Prov


JonteFire2
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Lyssna på lektionerna, det är det enda som behövs. Pluggar nästan aldrig till prov då jag är extremt lat och hellre spelar datorspel än pluggar, men får ändå bra betyg på proven (VG/MVG). Man lär sig allt man behöver på lektionerna, lyssna istället för att prata med kompisar eller vad det nu än är du gör så löser allt sig.

 

Alternativt kan du ju ta centralstimulantia i låga doser eller ADD medicin (Ritalin, Adderall, Concerta e.t.c)

Dessa ökar din koncentrationsförmåga som bara den, du kommer att gå från IG till VG på några månader, men det är ju olagligt och inte direkt bra för din hälsa.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna på lektionerna, det är det enda som behövs. Pluggar nästan aldrig till prov då jag är extremt lat och hellre spelar datorspel än pluggar, men får ändå bra betyg på proven (VG/MVG). Man lär sig allt man behöver på lektionerna, lyssna istället för att prata med kompisar eller vad det nu än är du gör så löser allt sig.

 

Alternativt kan du ju ta centralstimulantia i låga doser eller ADD medicin (Ritalin, Adderall, Concerta e.t.c)

Dessa ökar din koncentrationsförmåga som bara den, du kommer att gå från IG till VG på några månader, men det är ju olagligt och inte direkt bra för din hälsa.

Tipsa inte om det då om det är olagligt...

 

Man behöver sömn för att kunna koncentrera sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Du kan ju motivera med att om du inte klarar högstadiet (du går i 9an antar jag) så fastnar du i något förbannat IV program på gymnasiet, kort sagt en samling av avhoppare som knappt klarade av division i matematiken.

Nej, jag går 1.an på gymnasiet så jag får ha IG i 150 poäng men jag tror inte att det är så bra att ha IG i matte om man ska söka till högskolan sen.

 

När jag gick i 9.an så hade jag G- (Alltså svagt G) i slutbetyg.

 

Det är många som har sagt att jag ska gå på specialmatte och det säger ju mina föräldrar och lärare oxå.

Men stödmatten är bara 2 ggr i veckan och jag tycker det är rätt lite. Och jag har bara tillgång till att gå en gång i veckan eftersom jag har idrott på onsdagen samma tid och vi får inte hoppa över idrotten..

 

Grejen med vår mattelärare är att många i klassen tycker att hon går för fort med dem som har svårt med matte. Det tycker jag också. Man blir jättestressad av det, och det är kanske just varför det går så dåligt..

 

 

Någon sa att dem som har svårt för matte borde sätta sig i ett eget grupprum. Men eftersom vi bara har en lärare i matte kanske det blir lite stressigt för läraren och så..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...