Champagne Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn.. Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om. Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel.. T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m Diskutera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 (redigerat) Vad finns att diskutera? Ja, det är ohälsosamt att stirra på en skärm hela da'n. Nåt mer? Redigerat 4 Mars 2010 av Juicelol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 (redigerat) Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn.. Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om. Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel.. T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m Diskutera! Man kan se det från olika perspektiv, filosofiska, biologiska e.t.c.Varför "slösar" man tid framför datorn om det ger en underhållning? Säg mig, varför är tiden bättre använd att vara ute och springa/gymma/vara med kompisar? Vad är det som bestämmer vad som är "slöseri på tid" och vad som är "nyttigt"? Visst kanske det inte är hälsosamt att spendera väldigt mycket tid framför datorn, men betyder det automatiskt att man slösar den tiden? Enligt ett biologiskt perspektiv så går livet ut på att föröka sig, allt annat (datorer, sporter, gymma, kompisar) är ett slöseri på tid. Redigerat 4 Mars 2010 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Slösar inte tid, spenderar den. Du ser väl livet på ditt sätt men jag ser på mitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Allt kan sabba ens liv om man inte utför det på rätt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champagne Skrivet 4 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Alla har sina egna åsikter, jag hade min, ni har era, jag respekterar dom... Men jag tänkte att vi kunde diskutera vad mer som man skulle kunna göra och om nån ville ha hjälp med att komma bort från det ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Då är det här forumet nog inte rätt plats för att diskutera sådant, eftersom Fuska.se är en plats för personer som gillar att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Erm.. Man 'slösar' tid på att sitta ute på datorn eller kolla på tv? Så, man slösar inte tid om man är med kompisar? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn.. Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om. Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel.. T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m Diskutera! Det är inte en slump att datorer används mer och mer i vår vardag. Det finns studier på att generationen vi är i nu kommer förändra hela världen pga att barn och ungdomar får en väldigt stor tekniskuppfattning tidigt på åldern.Säg mig, ungdomarna jag ser på gatan hela tiden då jag är ute pundar bara, dricker och röker, är det positivare eller? Visst, man kan ha kul med kompisarna, men att vara ute och förstöra ens hjärnceller och lever är inget bättre än och använda datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champagne Skrivet 4 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Då är det här forumet nog inte rätt plats för att diskutera sådant, eftersom Fuska.se är en plats för personer som gillar att spela. Jag sa inte att jag "Inte gillar att spela" Men det gör jag ... Jag älskar att spela men vill veta vad mkt annat man kunnat gjort om man inte spelat dom 1000 timmarna :) Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn.. Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om. Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel.. T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m Diskutera! Det är inte en slump att datorer används mer och mer i vår vardag. Det finns studier på att generationen vi är i nu kommer förändra hela världen pga att barn och ungdomar får en väldigt stor tekniskuppfattning tidigt på åldern.Säg mig, ungdomarna jag ser på gatan hela tiden då jag är ute pundar bara, dricker och röker, är det positivare eller? Visst, man kan ha kul med kompisarna, men att vara ute och förstöra ens hjärnceller och lever är inget bättre än och använda datorn. Öhm, jag sa inget om alkohol men visst man kan göra det också men det var inte det jag syftade på... :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 Vad exakt vill du uppnå med tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 4 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2010 1000 timmar är ju inte mycket alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.