Hayna Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Som titeln säger jag vill byta proccessor det är ingen spel proccessor för jag vill spela spel lagg fritt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Battlefront Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Som titeln säger jag vill byta proccessor det är ingen spel proccessor för jag vill spela spel lagg fritt Ja, men den nya måste ha samma soket som den gammla. http://lmgtfy.com/?q=hur+man+byter+processor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hayna Skrivet 21 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Som titeln säger jag vill byta proccessor det är ingen spel proccessor för jag vill spela spel lagg fritt Ja, men den nya måste ha samma soket som den gammla. http://lmgtfy.com/?q=hur+man+byter+processor Soket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Vad har du för processor nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Battlefront Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Som titeln säger jag vill byta proccessor det är ingen spel proccessor för jag vill spela spel lagg fritt Ja, men den nya måste ha samma soket som den gammla. http://lmgtfy.com/?q=hur+man+byter+processor Soket? Man skulle kunna säja att socket är storleken på processorn, t.ex. LGA1156, LGA1366, AM3 m.m. En processor med socket LGA1156 passar INTE på ett modekort med socket LGA1366 osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 (redigerat) Socket är utformningen av kontakterna till processorn på moderkortet. Sen så är det ju självklart att det går att byta processorn. Inte svårare än att ta bort kylaren och knäppa upp hållaren till processorn. Sen i med nya och på med ny kylare eller gamla med ny pasta på. Sen ifall du ska spela spel laggfritt måste du uppgradera grafikkortet då det oftast är den som är flaskhalsen i det hela. Byter du upp din processor behöver det inte göra mycket skillnad i spel ifall du har ett ruttet grafikkort. Därför bör du uppgradera hela datorn istället för en enstaka del. Redigerat 21 Mars 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Om du har laptop så är det inget du bör försöka dig på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Som sagt, har du en laptop så kan du glömma att byta processor eller något annat än RAM-minne som är en av de få saker man brukar kunna lägga till/byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Japp, oftast är t.ex processorn fastlödad när det gäller laptops. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hayna Skrivet 22 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Nej jag har inte en laptop och jag vill byta för att kunna köra GTA IV lagg fritt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Nej jag har inte en laptop och jag vill byta för att kunna köra GTA IV lagg fritt Säg vad du har för socket då? :ph34r: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 han har am3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.