Escain Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Varför skulle materien kollapsa om elektronerna inte skulle ha halvtaligt spinn och befinna sig i ett och samma "skal" nära atomkärnan?Elektronerna vill vara så långt ifrån varandra som möjligt eftersom de har samma laddning. Därför skulle alla sticka iväg och ämnets karaktär skulle bli annorlunda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Sandor Slash Ida är en bok med kärlek i som passar för en högstadieelev, mer än Sune-böckerna. ;] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Sandor Slash Ida är en bok med kärlek i som passar för en högstadieelev, mer än Sune-böckerna. ;]Vill också putta fram denna bok, tror jag läste ut den på två sittningar, när man väl börjar läsa blir man helt fast i boken, väldigt bra skriven! Det var dock x antal år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 pff b = 2a c = a+48 a = a a+b+c = 180 2a + a+48 + a = 180 3a + a + 48 = 180 4a + 48 - 48 = 180 - 48 4a = 132 4a/4 = 132/4 a=33 grader b = 66 grader c = 81 grader 33+66+81=180 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst SaintsRow2 Skrivet 20 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Hej jag och min lärare sitter fast på 1 fråga om 1 världskriget frågan är om Versaillesfreden så här lyder frågan. Varför valde segermakterna just slottet versailles utanför Paris till skådeplats för undertecknandet av freden? snälla hjälp oss med en här frågan så är ni snälla vi sitter fast och vi har sökt efter det på google men vi hittar inget snälla hjälp. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 20 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2010 Sitter du och din lärare fast på den frågan? Varför behöver du veta svaret? Och varför kan inte läraren svaret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst SaintsRow2 Skrivet 21 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2010 (redigerat) Sitter du och din lärare fast på den frågan? Varför behöver du veta svaret? Och varför kan inte läraren svaret? skrev fel har fått den frågan av min so lärare och det är jag själv som ska ha reda på svaret snälla hjälp :( och jag vet inte vad jag kan hitta det har testat att googla snälla hjälp :( Redigerat 21 Januari 2010 av SaintsRow2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 21 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2010 Har du kollat Wikipedia? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2010 Sitter du och din lärare fast på den frågan? Varför behöver du veta svaret? Och varför kan inte läraren svaret? skrev fel har fått den frågan av min so lärare och det är jag själv som ska ha reda på svaret snälla hjälp :( och jag vet inte vad jag kan hitta det har testat att googla snälla hjälp :( Grym felskrivning kan jag säga dig. http://lmgtfy.com/?q=Versaillesfreden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mert50 Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 Tjena, behöver lite hjälp nu. Jag har en hög med arbeten just nu. Jag behöver hjälp i stort sett med detta just nu: -När var denna tid och vilken hade varit innan? - Vilka länder var det som satsade på upptäcktsresor? - Vilka uppfinningar gjorde resorna möjliga? -Varför var man så intresserad av upptäckter? - Vilket land sökte man och vad ville man frakta hem? - Vad vet du om Columbus? - Var hamnade han och varför? - Varför talar man spanska i mellan och sydamerika utom i Brasilien? - Vilka var de tre indiankulturerna vi läst om? -I vilka länder fanns de? - Vad vet du om dessa kulturer? - Hur kunde spanjorerna störta indianrikena? - Varför utrotades de flesta indianer? - Vilka andra upptäckare från denna tid känner du till och var seglade de? Är riktigt tacksam om jag får hjälp med dessa frågor. MVH Mert50 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 "- Vad vet du om Columbus?" Christofer Columbus var en upptäcktsresande man. Han upptäckte Amerika/Indien(vet inte vilken av dem) den 12 oktober år 1492. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 25 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2010 Colombus upptäckte Amerika, dock så trodde han hela sitt liv att han hade kommit till Indien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.