Gäst CrazyCake Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Japp, Nu är det snart dags. Jag bara undrar, Hur går det till? Hur många gånger i veckan? Hur länge gör man det? Måste man vara med på läger osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 (redigerat) Det beror helt på kyrkan du konfirmerar dig i. Jag var på ett långt läger i fyra veckor, en kompis gick på konformations-tjosan en dag i veckan hela vårterminen. Fråga kyrkan. Vi vet inte hur de gör just där du bor. Redigerat 7 April 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 då jag gjorde det hade vi 2 timmar varannan tisdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Okej, Men brukar det vara obligatoriskt att gå på läger? För det vill jag verkligen inte göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 (redigerat) Givetvis kan de inte tvinga dig till något du inte vill men jag har hört att det är ganska kul på lägren. Själv konfirmerade jag mig aldrig men ett par kompisar som gjorde det berättade att lägren mest handlade om att göra olika samarbetsövningar och läsa, efter det fick man göra vad man ville. Redigerat 7 April 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Jag ångrar inte att jag konfirmerade mig iaf. Jag va på ett läger som varade i 3 veckor kanske 4 jag kommer inte ihåg. Men kul var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Jo, Men inte säkert att mina polare också ska konfimera sig. Inte så kul att vara på läger utan polare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Jo, Men inte säkert att mina polare också ska konfimera sig. Inte så kul att vara på läger utan polare. Det kan bli roligare än vad du tror ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Noodles Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Jo, Men inte säkert att mina polare också ska konfimera sig. Inte så kul att vara på läger utan polare. Det finns nog någon där eller några som du blir polare med, om dina nuvarande kompisar också konfirmerar sig är bara ett plus.Jag har inte konfirmerat, skulle ha varit mitt upp i konfirmationen nu om jag skulle ha gjort det. Tre polare i min klass konfirmerar sig just nu. De är i kyrkan varje onsdag. De var på läger i ungefär en vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Varför skulle man vilja konfirmera sig? Om man ändå inte tror på Gud så är det väl bara lägret som kan vara lite lockande, men bibelstunder med pedopräster är väl inte så poppis :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Du kommer nog på brev hem om många olika konfirmationer snart och då är det bara att välja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Varför skulle man vilja konfirmera sig? Om man ändå inte tror på Gud så är det väl bara lägret som kan vara lite lockande, men bibelstunder med pedopräster är väl inte så poppis :oSkulle tro att 90% av alla som gör det gör det för att få massa saker av släkten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.