Stixx Skrivet 9 April 2010 Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 Ibland när jag spelar olika spel (oftast nerladdade) så händer det ibland att det är små streck som kommer på skärmen i bråkdelen av en sekund, och så kommer dom hela tiden. Någon som vet vad det är och hur man tar bort det? (OBS! jag har rekommenderade grafikkraven på spelen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 9 April 2010 Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 Vad menar du? Kan du printa, Eller är det bara du som ser det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 9 April 2010 Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 Antagligen artefakter som skapas på grund av överhettning. Annars kan det vara screen tearing som kan fixas igenom att aktivera "VSync" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 9 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 jag får inte med dom i screenshots men jag kan filma det. om ni addar pontus-lantz1 på skype så kan jag skicka en video som jag har filmat med fraps så ni kan se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 9 April 2010 Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 Ladda upp den på youtube. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 10 April 2010 Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 Förmodligen artefakter som Garone nämnde. Tycker du ska kolla dina temperaturer i datorn, ladda ner GPU-Z och kolla efter Sensors->Gpu Temperature->Show highest reading. Även CPU kan vara bra att veta, även fast det knappast är det som orsakar ditt problem. Mät CPU temp med Core Temp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 10 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 (redigerat) mitt grafikkort ligger på 51 grader fast när jag försöker installera den core temp så står det att man måste ha intel core, har bara intel celeron :( Redigerat 10 April 2010 av Ponne92 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 10 April 2010 Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 mitt grafikkort ligger på 51 grader fast när jag försöker installera den core temp så står det att man måste ha intel core, har bara intel celeron :( Okej, testa belasta ditt grafikkort med Furmark http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.6.5...nload-1965.html . Du har förmodligen inte testat att belasta det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 10 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 mitt grafikkort ligger på 51 grader fast när jag försöker installera den core temp så står det att man måste ha intel core, har bara intel celeron :( Okej, testa belasta ditt grafikkort med Furmark http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.6.5...nload-1965.html . Du har förmodligen inte testat att belasta det? vad är det? kan inte så mycket om datorer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 April 2010 Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 Det stressar grafikkortet så du kan se hur varmt det blir under load. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 10 April 2010 Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 kan det skada grafikkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 April 2010 Rapport Dela Skrivet 10 April 2010 Datorn kommer BSODa innan någon komponent hinner skadas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.