Hoppa till innehåll

Bästa Gratisforumet?


Gäst DarkLight
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Ja, jag har sökt på Google om olika gratisforum som finns ute på nätet. Men har inte hittat något bra, så jag vill ha tips från er vilket forum som är det bästa som finns ute.

 

Jag vet att det finns reklam som Fuska.se använder men allt är på engelska, skulle vara mycket enklare om det finns en svensk forumversion, när det gäller språk.

 

Jag har använt olika och jag kan inte säga att jag är missnöjd med forumen, men deras design är så extremt ful. Vill ha något mer stilrent som man kan välja mellan och det skall finnas på själva forumet, där man kan välja stilar och skins.

 

Dessa forum har jag använt mig av:

 

www.reklam.com/ = = Detta är forumet som Fuska.se använder sig av, och på något sätt byts länken ut mot den länken jag skrev in till "reklam.com".

 

http://www.punbb-hosting.com

 

http://www.gratisforum.se

 

Finns säkert fler jag har använt, men är de jag kommit på just nu.

 

Så varför jag skapar denna tråd: Vill få tips på bra svenska gratisforum som är lätta att använda och det skall heller inte vara forum med ful design.

 

Kan man ladda ner från andra hemsidor skins till det forumet/hemsidan som jag då kommer skapa?

 

Och snälla fråga mig inte varför jag gör en ny sida, är uttråkad och vill göra något kul bara.

 

Tackar för svar!

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

www.reklam.com/ = = Detta är forumet som Fuska.se använder sig av, och på något sätt byts länken ut mot den länken jag skrev in till "reklam.com".

Du menar invision​free? Det är inte det fuska använder sig av, det är InvisionPowerBoard.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

www.reklam.com/ = = Detta är forumet som Fuska.se använder sig av, och på något sätt byts länken ut mot den länken jag skrev in till "reklam.com".

Du menar invision​free? Det är inte det fuska använder sig av, det är InvisionPowerBoard.

 

invisionboard, ja.

 

Jag trodde de använde sig av InvisionBoard.

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

www.reklam.com/ = = Detta är forumet som Fuska.se använder sig av, och på något sätt byts länken ut mot den länken jag skrev in till "reklam.com".

Du menar invision​free? Det är inte det fuska använder sig av, det är InvisionPowerBoard.

 

invisionboard, ja.

 

Jag trodde de använde sig av InvisionBoard.

 

Det finns inget som heter InvisionBoard. Det kallas Invision Power Board, ofta förkortas som IPB eller IP.Board som Fuska skriver.

 

InvisionBoard och InvisionPowerBoard är samma sak men inte samma som invision​free.

invision​free använder sig av en modifierad version av IPB 1.3 så dem fungerar ungefär likadant.

Redigerat av Money
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Finns inga bra gratisforum som inte kostar.

Om dom kostar är det väl inte ett gratisforum? ;)

 

Ett alternativ till alla gratis hosting som finns är ju att köpa plats på ett webhotell och sedan sätta upp phpBB själv. Mycket roligare, lite mer tidskrävande =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...