Hoppa till innehåll

Matte Nationella C Årskurs9


Blondie1337
 Dela

Rekommendera inlägg

Om du har missat nationella så har du missat det, du får inte göra provet då.

 

Och det är alltid olika frågor, så det är ingen idé att fråga om det är något extra svårt på provet, du får plugga på hela matteboken isf.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Var sjuk idag och igår så jag har inte gjort det nationella provet i matte än. Jag ber er som har gjort det att ge mig några tips eller några svar. Var det någon extra svår uppgift som man skulle tänka på något visst sätt?

Tack på förhand :thanks:

Det var synd att du var sjuk, chansen kommer inte igen. Nu får du helt enkelt lita på dina förra matteprov då de räknas istället. (så är det iallafall för oss)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I nian får man göra om det visst, bara så att i gymnasiet så måste man ha en bra anledning.

Dem kommer nog ge dig ett annat nationellt prov som gjordes något annat år, då det är samma princip och du vet inte vad du ska plugga på. Dem kan komma med proven ifrån 90talet om dem vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

I nian får man göra om det visst, bara så att i gymnasiet så måste man ha en bra anledning.

Dem kommer nog ge dig ett annat nationellt prov som gjordes något annat år, då det är samma princip och du vet inte vad du ska plugga på. Dem kan komma med proven ifrån 90talet om dem vill.

Inte alla väl? Är det inte sekretess på vissa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I nian får man göra om det visst, bara så att i gymnasiet så måste man ha en bra anledning.

Dem kommer nog ge dig ett annat nationellt prov som gjordes något annat år, då det är samma princip och du vet inte vad du ska plugga på. Dem kan komma med proven ifrån 90talet om dem vill.

Inte alla väl? Är det inte sekretess på vissa?

 

Jag går på tekniklinjen och gjorde Matte A provet i mitten av Januari då vi läser till Matte D och tempot måste vara mycket snabbare, vi fick ett prov från 01 då de officiela för 2010 inte gjorts än.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I nian får man göra om det visst, bara så att i gymnasiet så måste man ha en bra anledning.

Dem kommer nog ge dig ett annat nationellt prov som gjordes något annat år, då det är samma princip och du vet inte vad du ska plugga på. Dem kan komma med proven ifrån 90talet om dem vill.

Jag missade matte b-delen (vaknade halv 3 då vi redan slutat :lol: ) och jag ska göra exakt samma b-del som alla andra har gjort. Redigerat av Hedman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst pong218

I nian får man göra om det visst, bara så att i gymnasiet så måste man ha en bra anledning.

Dem kommer nog ge dig ett annat nationellt prov som gjordes något annat år, då det är samma princip och du vet inte vad du ska plugga på. Dem kan komma med proven ifrån 90talet om dem vill.

 

Inte alla väl? Är det inte sekretess på vissa?

 

Jag går på tekniklinjen och gjorde Matte A provet i mitten av Januari då vi läser till Matte D och tempot måste vara mycket snabbare, vi fick ett prov från 01 då de officiela för 2010 inte gjorts än.

 

 

Om du missar nationella i gymnasiet så får du inte göra om dem av någon anledning. Det spelar ingen roll om du låg på sjukhus. Det är bara att vänta till nästa nationella kommer och göra det då. Eller så är det bara att låta prövning ge dig en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I nian får du göra om nationella prov. Jag missade ett nationellt prov, och jag fick göra det senare, och ja, det var samma som alla de andra hade gjort. Min engelska lärare sa t.o.m att jag fick kolla igenom mitt nationella för jag hade gjort slarvfel, för han ville höja mig, och jag ville bevisa att jag hade vad som krävdes för att få mitt VG.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...