Hoppa till innehåll

Om Gud Nu Finns....


Gäst BillieJean

Rekommendera inlägg

Han förstörde städerna av en anledning. Folk syndade, folk dödade varandra.

Han förstörde städerna för människornas skull, han räddade dem från deras egna synder.

De får komma till honom istället för att synda mer och hamna i helvetet.

 

Ooffff det där lät bra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst BillieJean

Han förstörde städerna av en anledning. Folk syndade, folk dödade varandra.

Han förstörde städerna för människornas skull, han räddade dem från deras egna synder.

De får komma till honom istället för att synda mer och hamna i helvetet.

 

Ooffff det där lät bra. :D

Men då har inte han rätt att sägs "thou shalt not kill". Han måste väl också leva som han lär?

Tänk dig, t.ex. om en regeringsman, tillsamman med andra, kommer på en lag som förbjuder oss att äta. Folk kommer ju äta ändå för vår överlevnads skull. Men om regeringsmännen visste att detta skulle hända, så skulle de aldrig bestämt en sådan lag från första början.

Man skall leva som man lär. Man har inte rätt att säga att man dödar i guds namn, för Gud sa ju "thou shalt not kill".

Redigerat av BillieJean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns nog mycket som inte håller i biblerna...

 

Sen kan jag även nämna att regeringen är över lagen i Amerika. Har man dödat något så åker man dit som bara den, men dödar de någon så kallar de det avrättning och kommer lätt undan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om man håller med kristendomen blir det väl jobbigt om man måste skaffa en egen tro?

Jag tycker bara det är konstigt att man kopierar nån annans tro för att det är den bästa man hittar utan att ha letat så mycket. Notera att jag inte har så bra koll på hur det är och någon religion får gärna säga emot mig.

 

Men om någon frågar sig "Jag tycker att 50% av kristendomen låter bra och 50% av islam låter bra, vad ska jag välja?". Jag anser att man inte ska välja något utan att man ska ha sin egen tro som i detta fallet är 50/50 kristen och muslim. Nån som håller med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Jag växte upp utan religion, fast hade en del kristendom runt omkring mig. Jag började använda något som kallas sunt förnuft och insåg att Gud inte finns.

Sunt förnuft funkar faktiskt, det borde ni alla testa, så vet ni sanningen om Gud. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag växte upp utan religion, fast hade en del kristendom runt omkring mig. Jag började använda något som kallas sunt förnuft och insåg att Gud inte finns.

Sunt förnuft funkar faktiskt, det borde ni alla testa, så vet ni sanningen om Gud. :rolleyes:

Det är inte sunt förnuft att anse sig veta att halva jordens befolkning har fel. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Det är inte sunt förnuft att anse sig veta att halva jordens befolkning har fel.

Det är nog LITE mer än halva Jordens befolkning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstod inte om du var oseriös eller inte men jag gick efter denna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Major_religio...er_of_adherents

 

Ingens sunda förnuft är exakt lika dan som den andras. För vissa är det sunt förnuft att Gud finns på samma sätt som det är sunt förnuft för dig att han inte finns. Jag tror de flestas sunda förnuft säger att det är möjligt att ha finns.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag växte upp utan religion, fast hade en del kristendom runt omkring mig. Jag började använda något som kallas sunt förnuft och insåg att Gud inte finns.

Sunt förnuft funkar faktiskt, det borde ni alla testa, så vet ni sanningen om Gud. :rolleyes:

Ah, så man ljuger i denna tråd.

 

Okey, jag har INTE lust att slå till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...