Hoppa till innehåll

Zelda Oot--templet


da Lina
 Dela

Rekommendera inlägg

okej....skall försöka! Men man kan asså göra detta med master sword?? Det blinkar ju en pil å blinkar prick över Kakariko Village, har jag missat ngt där?? Har hämtat hootshot eller den där kroken men har inte fått ngn klarighet i den där brunnen som finns där, är det ngt man behöver klara innan man skall klara bossen i Forest Tempel??

Nej. Ta det senare. Koncentrera dig på bossen nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Rumiko @ 25/04-2004 13:04:30)

men hur gör man med masters sword då?? Å hur tinar man upp Zora för är där å rör nu i stället för å ödsla tid i Forest tempel..klarar inte bossen:(

Du måste klara bossen i Forest Temple först. Zora's Domain kommer senare i spelet. Slå tillbaka eldkloten mot bossen med svärdet.

Man måste inte alls klara forest temple innan, behöve iaf inte jag..

 

man tinar upp han med hjälp av en blå eld som du fångar i en flaska, den får du i isgrottan den är på andra sidan sjön där Jabu Jabu låg :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Rumiko @ 25/04-2004 13:01:06)

Ta fram bågen, dra på en pil, och snurra runt hela tiden, samtidigt som du trycker på Z-trageting. Träffa honom några gånger med pilar, sedan ska du ta fram Biggorons sword och slå tillbaka hans energibollar, sedan när han, typ lägger sig ner, så slå honom så mycket du kan! Efter du har gjort det några gånger så är han död.

 

Obs. Bra att ha med sig Potions eller Feer.Ds

Om du känner att du inte komer att hinna slå tillbaka den, så skydda dig med Hylian shield

Man måste inte ha Biggorons Sword för att göra det här, det går bra med Master's Sword också. Biggoron's Sword kan man ju förresten inte få förrän man tinat upp King Zora. Alltså har man inte det i Forest Temple.

Du vet att jag krånglade till mig en liten flaska Blue fire innan Forest temple, och

jag tycker det blir mycket lättare att klara Phantom ganon med bIggorons sword

Redigerat av Accursed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kan inte ens komma in i fire temple.

men om du har fått bolero of fire, eller vad den där låten heter som warpar dig till kratern.. så är det bara att gå rakt fram och sen ner för stegen, så är du i templet :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...