Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning - "bra"

Fattar inte vad som är bra med det. Om jag skulle behöva flytta till något annat land skulle jag gärna fortsätta lära mig svenska och hålla igång svenskan. Dock skulle jag självklart lära mig språket man talar i landet jag flyttar till och använda det i stort sätt hela tiden.

 

Ens föräldrar lär nog sina barn i väldigt unga år att prata deras hemspråk, ska man på besök i sitt hemland så behöver man nog inte prata flytande, min granne som är Marockan (6år gammal) talar både flytande Marokanska och Svenska ;<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

En röst på SD är en röst på:

 

Att Sverige skall lämna EU

Ett förstatligande av banker

Bort med "opassande" kultur

Tillåtande av brottsprovokation

Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning

Mot homosexualitet

Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion

Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in.

En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik.

 

Tänk på det innan ni röstar på SD bara för att de vill skicka hem muslimerna. Det finns fler politiska frågor än invandring.

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

 

 

 

 

"fast utan smygrasismen"

- Nja, om det ändå vore så väl. Vänsterextremisterna riktar idag sin rasism mot den judiska populationen.

Ja helt rätt, bra poäng där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

Det jag menade var om SD skulle entra riksdagen, vilket med största sannolikhet kommer att göra.

Så kommer det skicka ut en signal till de övriga partierna att en del av det svenska folket förstår att invandringspolitiken helt har misslyckat och tillsammans kan dessa partier förhoppningsvis "börja göra något åt det".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

 

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

Det jag menade var om SD skulle entra riksdagen, vilket med största sannolikhet kommer att göra.

Så kommer det skicka ut en signal till de övriga partierna att en del av det svenska folket förstår att invandringspolitiken helt har misslyckat och tillsammans kan dessa partier förhoppningsvis "börja göra något åt det".

 

Ja, och då kommer de antagligen att kunna börja leka vågmästare och bulldoza igenom sin vedervärdiga politik.

 

SD till riksdagen och S som vinnare av valet är fan det värsta som kan hända Sverige :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

 

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

Det jag menade var om SD skulle entra riksdagen, vilket med största sannolikhet kommer att göra.

Så kommer det skicka ut en signal till de övriga partierna att en del av det svenska folket förstår att invandringspolitiken helt har misslyckat och tillsammans kan dessa partier förhoppningsvis "börja göra något åt det".

 

Jättesmart att ge makt till partiet Sverigedemokraterna (Hörs ju bara på namnet hur korkat det är) och den där förvirrade kokosnöten Jimmie Åkesson i så fall.

 

Vet du hur nazisterna i Tyskland och andra partier med galna ideologier kom till makten? Jo de spelade på folks missnöje och vann röster bara för att folk var missnöjda med den befintliga politiken och inte för att de själva egentligen hade något att komma med. De var sk. missnöjespartier. Sådana finns även idag. Sverigedemokraterna.

 

Jag kommer rösta på miljöpartiet eftersom att jag anser mig vara lite vänster men tycker Sahlin och Ohly är ruttna. Maria Wetterstrand däremot, enda storpampen inom svensk politik som förtjänar sin plats (bortsett möjligtvis Rickard Falkvinge och kanske Maud Olofsson)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast nä...extremism är ju en politisk(religiös) åsikt draget till sin yttersta spets. Varken (v) eller (sd) har ju dragit höger/vänster-politik så långt det går.

Extremism behöver väl inte innebära en religiöst politik åsikt, kommunism (vilken är grunden till Vänsterpartiet) kan av många klassas som vänsterextremism i allra högsta grad.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det kan vara en religiös eller en politisk åsikt.

 

"Extremism (latin: extremus) innebär att en åsikt eller tanke dras till sin yttersta spets utan utrymme för kompromisser eller pragmatism."

 

" Extremist- One who advocates or resorts to measures beyond the norm, especially in politics."

 

Det är inte vänsterpartiet helt enkelt. AFA och Revolutionära Fronten är vänsterextremister. Vänsterpartiet är ett parti som ligger åt vänster, men likväl inom "normen". Inte är de kommunismer heller, även om de började där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att Sverige skall lämna EU - Bra

 

Ett förstatligande av banker - "bra"

 

Bort med "opassande" kultur - shit the same

 

Tillåtande av brottsprovokation - bra i längden

 

Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning - "bra"

 

Mot homosexualitet - puckat

Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion - puckat men inte realistiskt som tur är

 

Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in. - mycket bra

 

En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. - shit the same

 

-------------------

Inte för att jag tror att särskilt mycket är praktiskt möjligt att genomföra i någon större skala, men övervägande bra. sen är det som alltid med det bristfälliga politiska systemet att man röstar på personer och "paket", inte på idéer.

Vad är det som är bra med att få bort modersmålsundervisning? Det finns en rätt i hela världen och särskillt när vi pratar om Sverige att man ska få lära sig och få utveckla vilket språk man än vill. Språk är väldigt meriterande för även många arbeten och alla språk i världen har lånat ifrån urspråken. Så det funkar inte och säga att Svenska är det enda ultimata språket i världen då många ord är lånade ifrån latin, engelska osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag menade var om SD skulle entra riksdagen, vilket med största sannolikhet kommer att göra.

Så kommer det skicka ut en signal till de övriga partierna att en del av det svenska folket förstår att invandringspolitiken helt har misslyckat och tillsammans kan dessa partier förhoppningsvis "börja göra något åt det".

Men eftersom de flesta ser SD som ett rasistiskt parti som vill skicka ut alla som inte är hel svenska som kommer ju bara det övriga partierna tro att sveriges ungdomar är rasister. Varför just ungdomarna? Jo för att de är de som är nya till valet, och om det då är en stor skillnad på hur många röster SD får så lär det nog med störst sannolikhet komma där ifrån.

 

Vad är det som är bra med att få bort modersmålsundervisning? Det finns en rätt i hela världen och särskillt när vi pratar om Sverige att man ska få lära sig och få utveckla vilket språk man än vill. Språk är väldigt meriterande för även många arbeten och alla språk i världen har lånat ifrån urspråken. Så det funkar inte och säga att Svenska är det enda ultimata språket i världen då många ord är lånade ifrån latin, engelska osv.
Svenskan har även lånat många ord från Franskan och Tyskan. Sen har vi även lånat ett par ord från italienskan, spanskan, turkiskan och arabiskan.(Detta var bara ett pålägg på din post, det finns ganska många andra språk vi har låneord från men de är så nära geografiskt så det kan man nog räkna ut själv) Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker egentligen ungefär som Dave, det är bara det att jag ser en skillnad på vänster och höger. Nu är ju jag 12 och kommer inte rösta förrän 2018, om vi ens har kvar skitsystemet då. Men om jag skulle rösta idag så skulle det bli MP, huvudsaken är att det inte blir borgerligt och att det absolut inte blir SD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker egentligen ungefär som Dave, det är bara det att jag ser en skillnad på vänster och höger. Nu är ju jag 12 och kommer inte rösta förrän 2018, om vi ens har kvar skitsystemet då. Men om jag skulle rösta idag så skulle det bli MP, huvudsaken är att det inte blir borgerligt och att det absolut inte blir SD.

Vilken del tycker du som Dave på? :s För han verkar vara för SD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...