Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratis och komma på en lösning som kan fungera istället för pengar, nått där man har 1 sida för varje skivbolag t.ex. som ger ut sina låtar gratis, men tjänar själv på reklamen som är på sidorna på hemsidan osv. Då kan de också lätt sätta länkar till vars man kan köpa albumet om man vill bevara det längre än till en ny dator. Eller att man sätter en högre internetavgift och ger några procent till diverse företag. Så PP skulle inte kunna styra landet, t.ex. ta hand om budgeten till skolor, införa nya skatter osv. Det är ett enfrågeparti ?

Jag hörde de prata om det nån gång. De sa något i stil med att de inte tänker påverka frågor angående sånt som budget till skolor utan endast frågor rörande fildelning och sånt, nästintill ett enfrågeparti kan man väl kalla det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom har ingen kompetens till det.

Man kan inte seriöst hävda att någon politiker har kompetens för att leda ett land, verkligen inte i dagens sverige. Man behöver införa någon form av teknokrati om man ska kunna hävda att ledarna har kompetens för sitt arbete.

 

 

Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratis

Nu har jag inte läst mig in på PP så mycket, men så vitt jag vet är att de har samma politiska ståndpunkter som det ledande partiet bortsett att de vill göra nedladdning lagligt.

 

komma på en lösning som kan fungera istället för pengar
http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1508527
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om en person skulle rösta på Sverigedemokraterna så blir han/hon, med stor sannolikhet utmålad som rasist, vilket är riktigt trist och fördömande. En person som ser vilka problem ett samhälle har, och som vill ha en så rättvis och hållbar lösning på problemet som möjligt borde bli kallad realist, inte rasist.

Ett parti som Sverigedemokraterna eller Piratpartiet skulle verkligen kunna röra om grytan, som i folkmun brukar kallas för regeringen.

Du får rösta på SD. Ingen kan tvinga dig att berätta om vilket parti du har röstat.

 

Dock så tror jag inte att varken SD eller PP hade kunnat styra Sverige så som det ser ut nu. Dom har ingen kompetens till det.

 

Sant, PP har väl bara en fråga, gör nerladdning gratis och komma på en lösning som kan fungera istället för pengar, nått där man har 1 sida för varje skivbolag t.ex. som ger ut sina låtar gratis, men tjänar själv på reklamen som är på sidorna på hemsidan osv. Då kan de också lätt sätta länkar till vars man kan köpa albumet om man vill bevara det längre än till en ny dator. Eller att man sätter en högre internetavgift och ger några procent till diverse företag. Så PP skulle inte kunna styra landet, t.ex. ta hand om budgeten till skolor, införa nya skatter osv. Det är ett enfrågeparti ?

 

Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...

Jag tyckte det såg ut mer som en fråga än ett påstående. Läs på hans inlägg lite innan du göra sånna påståenden :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...

Ja, för man får ju en väldigt opartisk inblick i ett parti av att kolla deras sida. Självklart säger de att de inte är ett enfrågeparti, annars skulle ju ingen rösta på dem. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud lol, jag tror t.o.m det första som stod på PP sidan var att de INTE var ett enfrågeparti. Snälla, läs på lite innan du gör sådana påståenden...

Stämmer nog inte, citerat från PP's hemsida:

 

"Vad står Piratpartiet för?

 

Piratpartiet står för ett kraftigt stärkt integritetsskydd för individen (bl.a. ska staten inte ha rätt att avlyssna medborgare utan brottsmisstanke, brevhemligheten ska upphöjas till generell kommunikationshemlighet, och rätten till privatliv ska grundlagsskyddas).

 

Vi vill också att alla fritt ska kunna kopiera och bygga vidare på kultur, information och kunskap - alltså en kraftig uppluckring av upphovsrätt och ett totalt avskaffande av patenträtten. Artister ska kunna tjäna pengar på sitt verk, men inte i 70 år efter sin död, som idag. Privat kopiering utan vinstsyfte skall vara helt obegränsad.

 

Vi tar inte ställning i några andra frågor, särskilt inte fördelningspolitiska frågor. (Poängen med detta är att du ska kunna rösta på Piratpartiet utan att förändra vänster-högerläget i svensk politik.)"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

En röst på SD är en röst på:

 

Att Sverige skall lämna EU

Ett förstatligande av banker

Bort med "opassande" kultur

Tillåtande av brottsprovokation

Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning

Mot homosexualitet

Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion

Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in.

En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik.

 

Tänk på det innan ni röstar på SD bara för att de vill skicka hem muslimerna. Det finns fler politiska frågor än invandring.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...