Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Airhead

när det är min tur att rösta så får piraterna min röst. jag gillar fildelning och kommer ej att sluta med det heller. finns inget ni kan göra åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså alla som har något emot SD behöver ju bara kolla ut genom fönstret, mångkulturen är skit, invandringen är skit.

När jag tittar ut ur fönstret nu ser jag en skinande skog en liten skog och ett par radhus.

Nej men serriöst vad är det för fel på mångkulturen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså alla som har något emot SD behöver ju bara kolla ut genom fönstret, mångkulturen är skit, invandringen är skit.

Snälla, jag försöker hålla mig ifrån politik eftersom jag inte anser mig tillräckligt insatt för att uttala mig i många sammanhang. Du borde också försöka tänka på vad du har bör uttala dig om, för det är inte det här.

 

Visst integrationen i Sverige är inte lyckad, men det finns 100 andra minst lika viktiga frågor inom politiken, och det är inte ens säkert att SD har den bästa lösningen för invandringspolitiken. Bara för att de klagar på samma fråga som du tycker är viktig är inte det tillräckligt motiv till att ge dem din röst. Politik är mycket större än så.

 

Ex. Jag tycker Sveriges upphovrättslagar är skit. Det tycker Piratpartiet också, så jag röstar på dem.

Eller: Jag tycker Sveriges alkohollagar är dåliga, det tycker spritpartiet också, jag röstar på dem.

 

Som sagt politik är större än så, och många yngre människor kan inte se det bredare perspektivet. Det är därför man får rösträtt först vid 18 som tur är.

 

Edit: Mångkulturen har fört mycket bra med sig!

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att man ska ha kvar modersmålsundervisning, te.x. jag som är halv finne men bott i Sverige hela mitt liv kan bara svenska men vill gärna lära mig mer finska. Ska inte jag ha rätt till det då?

OM du bara kan svenska så är ju inte finska ditt modersmål.

 

@zitroz: Kolla in Daves presentation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker egentligen ungefär som Dave, det är bara det att jag ser en skillnad på vänster och höger. Nu är ju jag 12 och kommer inte rösta förrän 2018, om vi ens har kvar skitsystemet då. Men om jag skulle rösta idag så skulle det bli MP, huvudsaken är att det inte blir borgerligt och att det absolut inte blir SD.

Vilken del tycker du som Dave på? :s För han verkar vara för SD

 

Jag sympatiserar inte med något politiskt parti. däremot kan jag ha en ståndpunkt till deras åsikter.

 

angående språken: Jag har absolut inte sagt att Svenska är det ultimata språket, påstår du att jag implicerar det så har du fattat det fel. Ja, språk har meritvärde, just av den anledningen att det finns så många olika språk i världen, men i grunden är det mycket smidigare om alla kan prata samma språk.

 

men nog om lingvistik, tillbaka till partisnacket nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

Att inte rösta alls är bra en signal annars.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

Att inte rösta alls är bra en signal annars.

 

Svårtolkad dock. XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...