Raptomex Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Tjenare.. Jag måste ändra i : C>Windows>system32>drivers>etc>hosts. Saken är den att när jag har gjort mitt i filen och försöker spara så får jag upp en massa felmeddelanden. Jag har försökt att ta bort skrivskyddet på filen men det går inte heller. Googlade lite snabbt och fick fram lite sidor men dem hjälpte inte direkt så mycket. Så är det någon som vet hur man lyckas ändra i hosts filen? Vista btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Kör du notepad som administratör? Prova att spara den ändrade hosts-filen på skrivbordet och kopiera sedan in den i sin mapp. Vissa virus blockerar ändring av hosts filen efter att ha infekterat den på önskat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Okii Jag kopierade filen till skrivbordet och ändrade där och sparade den. Blev en .txt-fil. Flyttade sedan filen i host till skrivbordet och flyttade sedan den ändrade hosts--filen till mappen. Fungerade. Undrar lite snabbt om det gör något att hosts filen är en .txt-fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 (redigerat) hosts filen ska inte ha någon filändelse. Spara den utan filändelse så ska det funka, tvekar på om det funkar som .txt Redigerat 15 Maj 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 När jag försöker spara den utan filändelse så blir den en .txt-fil i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 (redigerat) Det går att ändra under "filformat" när man sparar (så länge inte vista suger). Spara den som "hosts." med filformat>Alla Filer. Redigerat 15 Maj 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Om du kör Windows 7 eller Windows Vista så höger klickar du på hosts filen och väljer kör som administratör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Det går att ändra under "filformat" när man sparar (så länge inte vista suger). Spara den som "hosts." med filformat>Alla Filer. Ah, det fungerade. Tusen tack. Ceto, går inte att göra så på den filen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Problemet är att Notepad inte körs som administratör. Därför kan man inte spara filer varsomhelst, som i Windows-mappen. Fast om man sparar den på skrivbordet och sedan kopiera över så kommer UAC upp också accepterar man att flyttningen körs som administratör så funkar det som det ska :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.