Hoppa till innehåll

Går Inte Att Ändra I "hosts"


Raptomex

Rekommendera inlägg

Tjenare..

 

Jag måste ändra i :

C>Windows>system32>drivers>etc>hosts.

 

Saken är den att när jag har gjort mitt i filen och försöker spara så får jag upp en massa felmeddelanden.

Jag har försökt att ta bort skrivskyddet på filen men det går inte heller. Googlade lite snabbt och fick fram lite sidor men dem hjälpte inte direkt så mycket.

 

Så är det någon som vet hur man lyckas ändra i hosts filen?

Vista btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör du notepad som administratör?

Prova att spara den ändrade hosts-filen på skrivbordet och kopiera sedan in den i sin mapp.

Vissa virus blockerar ändring av hosts filen efter att ha infekterat den på önskat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okii

 

Jag kopierade filen till skrivbordet och ändrade där och sparade den. Blev en .txt-fil.

Flyttade sedan filen i host till skrivbordet och flyttade sedan den ändrade hosts--filen till mappen. Fungerade.

 

 

Undrar lite snabbt om det gör något att hosts filen är en .txt-fil?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att Notepad inte körs som administratör. Därför kan man inte spara filer varsomhelst, som i Windows-mappen. Fast om man sparar den på skrivbordet och sedan kopiera över så kommer UAC upp också accepterar man att flyttningen körs som administratör så funkar det som det ska :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...