5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1731429 Ni ändrade igår reglerna om lotterier. Att man måste ha minst 10 stycken med. Men sen plötsligt ändrade ni igen för att dave37;s lotteri skulle gå igenom. Därför bör man ändra åter igen, att för varje lotteri så måste man ha 10 lotter, och inte för varje tråd. Då kan ni lika gärna ta bort den regeln igen. Tänk er, ni ser en tråd med 1 lotteri med 3 lotter i en som ni kunde ha förut. Eller 3 lotteri med 3 stycken i varje (+1 i ett lotteri). Det finns ingen jävla skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 va? jag snackade med boffa om regeln tills vi kom överens om en bra kompromiss, om du vill fortsätta den diskussionen så antar jag att du är fri att göra det, du kan få de PM:en jag skickade till boffa så att du slipper ta upp samma saker igen. och jag fattar inte riktigt vad du menar. en lotteritråd ska innehålla minst 10 lotter samt att det i varje dragning ska vara minst 3 lotter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 (redigerat) Jo, det förstår jag. Men det enda som ändrades var ju att det måste vara 10 lotter i varje. Ändringen skulle vara som i början att man måste ha 1 lotteri med minst 10 lotter i. Det är precis samma nu som förut, förutom att reglerna är mer anpassade efter dig. Edit: Jag kan tänka mig att man får ta för varje lott man har med i lotteriet så får man ta 1% av vinsten, ända upp till 10%. Det går också, dessa nya trådar gör bara så att lotteriägaren får mer procent som det är nu. Alltså: 3 lotter= 3% 10 lotter= 10% Redigerat 22 Maj 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1731429 Ni ändrade igår reglerna om lotterier. Att man måste ha minst 10 stycken med. Men sen plötsligt ändrade ni igen för att dave37;s lotteri skulle gå igenom. Därför bör man ändra åter igen, att för varje lotteri så måste man ha 10 lotter, och inte för varje tråd. Då kan ni lika gärna ta bort den regeln igen. Tänk er, ni ser en tråd med 1 lotteri med 3 lotter i en som ni kunde ha förut. Eller 3 lotteri med 3 stycken i varje (+1 i ett lotteri). Det finns ingen jävla skillnad. Anledningen till att jag la dit den nya "regeln" var för jag såg flera personer göra lotteridragningar med bara 1 och 2 lotter.Som du säger själv, har inte du gjort det här eller har planer på att göra så kommer det här inte påverka dig. Det är ingen skillnad från förut, bara att man inte kan ha mindre än 3 lotter i varje dragning, samt att du måste ha minst 10 lotter till försäljning i varje trådn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Jo, det förstår jag. Men det enda som ändrades var ju att det måste vara 10 lotter i varje. Ändringen skulle vara som i början att man måste ha 1 lotteri med minst 10 lotter i. Det är precis samma nu som förut, förutom att reglerna är mer anpassade efter dig. Edit: Jag kan tänka mig att man får ta för varje lott man har med i lotteriet så får man ta 1% av vinsten, ända upp till 10%. Det går också, dessa nya trådar gör bara så att lotteriägaren får mer procent som det är nu. Alltså: 3 lotter= 3% 10 lotter= 10% nej, 10% är 10% oavsett om man delar upp det i olika dragningar eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 (redigerat) http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1729960 av varje pott, det bör vara av varje tråd isåfall. Alltså 10 % av alla lotterier, inte som du har det. Annars blir ju regeln lika oviktig ändå. Det blir riktigt dåligt annars. Redigerat 22 Maj 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 ok, säg att jag jag har en pott, alltså en dragning, med 10 lotter och lottpriset är 50FM. 10% av det är 50FM*10*0.1 = 50 FM. säg att jag har tre lotterier i en tråd, så som jag har det nu, fast alla lotter kostar 50 FM. 10% av alla potter blir då: 50FM*3*0.1+ 50FM*3*0.1 + 50FM*4*0.1 = 50FM*0.1*(3+3+4) = 50FM ingen skillnad. skillnaden med den nya regeln är att vi slipper mängder med trådar som säger: "tre-lotters-lotteri!" ...av samma användare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 (redigerat) http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1729960 av varje pott, det bör vara av varje tråd isåfall. Alltså 10 % av alla lotterier, inte som du har det. Annars blir ju regeln lika oviktig ändå. Det blir riktigt dåligt annars. Det är den distributiva lagen som verkar.Multiplikation är distributiv över addition.x*(A+B) = x*A+x*B. 0.1*(A+B) = 0.1*A+0.1*B Redigerat 22 Maj 2010 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Ja, jag har tänkt fel på det. Jag räknade ur huvudet och inte på kalkylatorn på datorn så allt gick skit. Men det finns fortfarande ingen skillnad med 3 lotterier med 3 lotter i varje än 1 lotteri med 3 lotter. Därför bör det vara 10 stycken lotter ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 (redigerat) Ja, jag har tänkt fel på det. Jag räknade ur huvudet och inte på kalkylatorn på datorn så allt gick skit. Men det finns fortfarande ingen skillnad med 3 lotterier med 3 lotter i varje än 1 lotteri med 3 lotter. Därför bör det vara 10 stycken lotter ändå. jo skillnaden är att det blir färre trådar. 10 lotter uppdelade på 3 trådar eller 10 lotter uppdelade i 1 tråd? det är det som regeln justerar. Redigerat 22 Maj 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.