Hoppa till innehåll

Torturen.


incognito

Rekommendera inlägg

  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Synd att vi inte kan tortera bush så som han har torterat alla Irakare tillsammans, så han får känna hur det känns! Fast efter det skulle han nog inte kunna känna så mycket mer...

 

Edit: Bush borde vara torterad, önskar att bush följde med i ett av de planen som Irakierna sköt sönder, så skulle vi slippa honom!

Redigerat av Bumble
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fucking rasists!!

 

dom e rassar o passar på, vissa e dumma i huvet..

dom förtjänar dödstraff :angry:

alla och jag menar ALLA iraker jag känner e ju så j*vla trevliga!

jag e själv inte hel svensk o har svårt för rasism...

kanske har fel med det ligger nått i det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd att vi inte kan tortera bush så som han har torterat alla Irakare tillsammans, så han får känna hur det känns! Fast efter det skulle han nog inte kunna känna så mycket mer...

 

Edit: Bush borde vara torterad, önskar att bush följde med i ett av de planen som Irakierna sköt sönder, så skulle vi slippa honom!

Det är inte Bush som ska torteras, det är dom där äcklen som står och ler på alla bilderna. Bush må vara usel och lögnaktig men har förtjänar inte att bli torterad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker själv att det som skett är vidrigt, men man får ändå inte bortse från MÖJLIGHETEN - nu menar jag inte att det är så - att Bush inte haft något alls med just denna tortyr att göra. Instämmer i att han gått alldeles för långt, men ändå kan man inte lägga all skuld på honom, enligt min åsikt... visst, han har kanske ansvar för vad som sker, men det var inte han som gjorde det. Eller...? Har jag missat något? Det har kanske kommit fram något som jag inte vet.

Men bara en liten grej, som delvis hör till ämnet...

Världen blir så fruktansvärt upprörd över den här tortyren som skett...

men jag kan inte påminna mig om att man någonsin senaste åren brytt sig om att göra lika stor sak av tortyren på andra platser?

Jag menar, om man skulle göra lika stor sak av annan tortyr, som faktiskt är VÄRRE i viss mån, skulle man få ha flera extra tidningar bara för det...

ta Kina till exempel. Där råder så kallad "religionsfrihet". Nån som vet vad som egentligen sker där?

Jo, människor som inte håller med Tre-själv-kyrkan (en kyrka styrd av staten som flera andra religioner anser som fel), vad händer med dem?

De blir trakasserade av polisen, sätts i fängelse och torteras, ofta till döds, på grund av falska anklagelser som, om det varit sanna anklagelser, inte skulle ha fått sådana följder. Varför blir de då torterade och dödade? Jo, för att de inte håller med Tre-själv-kyrkan och det som hör den till.

"religionsfrihet"? bara ett tomt ord.

 

Ville bara säga detta, ni kanske inte håller med mig. Men att just den här tortyren som skett i Irak uppmärksammas så men annat tystas ner...

varför är det viktigare att upplysa om detta som skett, men man tystar ner andra, värre händelser på andra områden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LÄNDER USA BOMBAT EFTER ANDRA VÄRLDSKRIGET

 

Vietnam 1945-74

Kina 1945-51

Frankrike 1947

Italien 1947-48

Grekland 1947-49

Filipinerna 1947-49

Palestina 1948-framåt

Korea 1950-53

Albanien 1949-53

Iran 1953

Guatemala 1953-framåt

Indonesien 1957-58

Laos 1957-73

Soviet 1940-1960

Irak 1963

Brasilien 1961-64

Indonesien 1965

Thailand 1965-73

Kuba 1959-60

Kongo 1964

Chile 1964-73

Grekland 1964-74

Peru 1965

Laos 1964-73

Vietnam 1961-73

Kambodja 1969-73

Guatemala 1967-69

Afghanistan 1979-92

Libyen 1981-89

El Salvador 1980-talet

Nicaragua 1980-talet

Panama 1989

Irak 1991

Sudan 1998

Afghanistan 1998

Irak 1998

Jugoslavien 1999

Afghanistan 2001

Irak 2003

 

dom ska minnsan alltdid lägga sig i <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...