Hoppa till innehåll

Israel- Och Palestina Konflikten.


prophet
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Nuförtiden hör man bara om konflikten mellan Israel- och palestina-konflikten, och jag vet inte särskilt mycket om den. Jag vet att väldigt många har sina åsikter om hela skiten men jag är 100% säker att extremt få har någon aning om vad som egentligen händer/hänt. Har försökt googla omkring och letat efter neutrala källor så man kan få någon idé om vad som egentligen händer. Men det är svårt, grymt svårt - nästan alla svenskar har fått för sig att det är fruktansvärt synd om palestinerna och israel den arabhatande extremistregeringen är satan i hela konflikten. De sidor som säger annorlunda säger i princip samma sak om den andre.

 

Så jag frågar er kärra fuska.se-användare om hjälp, vart läser jag mer om denna konflikten eller alternativt kan du berätta lite om vad som händer i öknen just nu.

 

Tack på förhand

Herr prophet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nästan omöjligt att hitta en källa som inte är vinklad när man pratar om krig och konflikter.

 

Krigets första offer är alltid sanningen.

Man får helt enkelt söka information ifrån båda sidor och sedan dra sin egen slutsats.

Men ta du en titt i debatten som är länkad ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tittat lite i debatten men iom att det är en debatt är det olika åsikter snarare än neutral fakta. Jag förstår att det är svårt att hitta neutral fakta när det gäller krig och konflikter som Motard4life skrev, men jag vägrar att vara som alla andra och välja en sida utan att veta ett skvatt om vad som egentligen händer och hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tittat lite i debatten men iom att det är en debatt är det olika åsikter snarare än neutral fakta. Jag förstår att det är svårt att hitta neutral fakta när det gäller krig och konflikter som Motard4life skrev, men jag vägrar att vara som alla andra och välja en sida utan att veta ett skvatt om vad som egentligen händer och hänt.

Neutral fakta om händelsen finns inte. De enda som var där som kom därifrån levande var Israelerna, som hävdade att det var Palestinierna som började skjuta. Vilket jag personligen tror är sant.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...