Hoppa till innehåll

Passande Present..


Rekommendera inlägg

Vet du hur mycket mat man kan få för 600 kr?

Om du nu verkligen är 17 så borde du veta att om man är yngre än 15 så har man inte tillgång till så mycket pengar som någon som går på gymnasiet.

600 kr är mycket för en person utan stadig inkomst.

De flesta användarna här får nog sina pengar genom sina föräldrar fortfarande, då är 600 kr rätt så mycket.

Jag skulle inte köpa present till min morsa för mer än 300.

Om jag nu hade haft en "bästa vän" så skulle jag inte punga ut för mer än 200. Aldrig i livet.

Vad poängen är med vad jag menar är att det är något som sker max 1-2 gånger per år, man ska inte behöva kallas för kapitalist bara för man pungar ut 600kr.

 

Jag har inte pratat om vad du skulle betala för till din morsa, jag vet hur dagens ungdomar i Sverige funkar

så jag behöver inte få den punkten klargjord för 100 gången :).

Nja, men 600kr+ till ens bästa polare när man är 15-17 år, aah.. fast nee.. ganska dyrt för att vara 1-2 gånger per år. Sen beror det om han köper saker till dig, då är man ju skyldig :D

 

Kan vara det för många, men alla har sina prioriteringar, andra punkten som du nämner är sant.

 

Man vill heller inte sätta ribban för högt. Om han nu köper en present för 600KR, då känner ju den andra kompisen att han måste köpa en minst lika dyr present till hans födelsedag. Kan vara bra att inte ha ribban för högt, enligt mig i alla fall. Sen skulle jag visst kunna köpa en present för 600kr om det skulle vara så.
Japp, dem flesta vet att det kan vara svårt att bära sån skuld, det är så vi är..

Inte alla i dagsläget som tänker på tanken när det gäller en present men aja :P.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

om man gör som jag gör man det rätta valet

Visst, gör så mot dina framtida kompisar. Då kan jag vi garantera att du inte kommer ha några vänner alls. Troligen inte heller flickvänner/pojkvänner om du har den attityden.

 

Det är egentligen tanken som räknas, och mitt förslag kanske var lite dumt om det är kompisar emellan. Det ska inte behöva vara något som rör sig om pengar. Oavsett om du så klistrar ihop några makaroner på ett papper så är det viktiga i det hela att presenten kommer från dig själv och inte från någon snabb-butik som sista sekunden-påhitt. Det är tanken som räknas, punkt.

Redigerat av Lindemann
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...