Hoppa till innehåll

Använda Händer I Fotboll

Mezox

Rekommendera inlägg

• Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är ghanas fel att de missade.

Ghana skulle ha gjort mål men fick istället en straff. Straffar är mål ibland, och ibland inte. De bytte alltså ett garanterat mål mot ett "kanske-mål".

Att säga att det är deras eget fel att de missade är ju bara dumt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som någon här sa tidigare.

Fusk är då man fuskar till sig en straff eller liknande genom att filma.

Att ta med händerna och domaren ser det, så är det inte fusk. Han fick sitt straff och därför utjämnat.

Edit -

Tänk dig att du spelar i en otroligt viktig match som åttondels, kvart, semi eller final. Det står 0-0 och målvakten har lurats upp på läktaren. Du är den enda personen som kan ta den, och det är med händerna för annars når du den inte. Så istället för att kanske rädda bollen och ditt lag har en liten chans om du tar den, eller ingen chans om du inte gör det. Såklart man tar den då, eller?

Edit2 -

Jag läste någonstans att det var "FOTboll" det handlade om här i tråden, men kan inte hitta inlägget för tillfället :S. Det är faktiskt tillåtet att nicka bollen, även knäa, punga, maga, brösta, halsa bollen om jag inte har fel..

Nej.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fusk är då man fuskar till sig en straff eller liknande genom att filma.

Att ta med händerna och domaren ser det, så är det inte fusk. Han fick sitt straff och därför utjämnat.

Edit -

Tänk dig att du spelar i en otroligt viktig match som åttondels, kvart, semi eller final. Det står 0-0 och målvakten har lurats upp på läktaren. Du är den enda personen som kan ta den, och det är med händerna för annars når du den inte. Så istället för att kanske rädda bollen och ditt lag har en liten chans om du tar den, eller ingen chans om du inte gör det. Såklart man tar den då, eller?

Edit2 -

Jag läste någonstans att det var "FOTboll" det handlade om här i tråden, men kan inte hitta inlägget för tillfället :S. Det är faktiskt tillåtet att nicka bollen, även knäa, punga, maga, brösta, halsa bollen om jag inte har fel..

Där har vi svaret på alla frågor. Tack 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingenting blev "utjämnat" av straffen eftersom det inte blev något mål som det skulle. Anledningen till att det blev som det blev är att domaren inte har mycket mer makt än så. Hade domaren haft makten att dömma mål vid ett sådant läge hade han troligtvis gjort det (note: jag säger inte att det skulle vara bra om det var så), men nu kan han inte det. Det näst-bästa är att ge rött kort + straff i hopp om att straffen ger det egentligen förtjänade målet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...