Mezox Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Men det blev inte utjämnat. Ghana förlorade p.g.a. han tog med händerna och straffet hjälpte inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Det är ghanas fel att de missade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Det är ghanas fel att de missade.Ghana skulle ha gjort mål men fick istället en straff. Straffar är mål ibland, och ibland inte. De bytte alltså ett garanterat mål mot ett "kanske-mål". Att säga att det är deras eget fel att de missade är ju bara dumt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Det var inget garanterat mål, det var en spelare där som tog emot bollen. Han fick sitt straff genom att få ett rött kort + straff emot sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Jo det var ett garanterat mål. Om han inte hade tagit emot med handen, vilket man inte ska göra i fotboll, hade det blivit mål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 (redigerat) Man får inte det nej, men man "får" det egentligen. Men det ger rött kort och straff där. Som det ska vara. Redigerat 4 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Som någon här sa tidigare. Fusk är då man fuskar till sig en straff eller liknande genom att filma. Att ta med händerna och domaren ser det, så är det inte fusk. Han fick sitt straff och därför utjämnat. Som någon här sa tidigare. Edit - Tänk dig att du spelar i en otroligt viktig match som åttondels, kvart, semi eller final. Det står 0-0 och målvakten har lurats upp på läktaren. Du är den enda personen som kan ta den, och det är med händerna för annars når du den inte. Så istället för att kanske rädda bollen och ditt lag har en liten chans om du tar den, eller ingen chans om du inte gör det. Såklart man tar den då, eller? Edit2 - Jag läste någonstans att det var "FOTboll" det handlade om här i tråden, men kan inte hitta inlägget för tillfället :S. Det är faktiskt tillåtet att nicka bollen, även knäa, punga, maga, brösta, halsa bollen om jag inte har fel.. Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Så du skulle låta ditt lag förlora istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Ja, det skulle jag. Jag vill inte vinna på det sättet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Okej. Då tänker vi på 2 helt olika sätt. Det är faktiskt inte fusk, utan det är ju så att domaren ser det. Och utvisar spelaren. ' Det kanske inte är "snällt" gjort men som sagt, inte fusk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Som någon här sa tidigare. Fusk är då man fuskar till sig en straff eller liknande genom att filma. Att ta med händerna och domaren ser det, så är det inte fusk. Han fick sitt straff och därför utjämnat. Som någon här sa tidigare. Edit - Tänk dig att du spelar i en otroligt viktig match som åttondels, kvart, semi eller final. Det står 0-0 och målvakten har lurats upp på läktaren. Du är den enda personen som kan ta den, och det är med händerna för annars når du den inte. Så istället för att kanske rädda bollen och ditt lag har en liten chans om du tar den, eller ingen chans om du inte gör det. Såklart man tar den då, eller? Edit2 - Jag läste någonstans att det var "FOTboll" det handlade om här i tråden, men kan inte hitta inlägget för tillfället :S. Det är faktiskt tillåtet att nicka bollen, även knäa, punga, maga, brösta, halsa bollen om jag inte har fel.. Där har vi svaret på alla frågor. Tack 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Ingenting blev "utjämnat" av straffen eftersom det inte blev något mål som det skulle. Anledningen till att det blev som det blev är att domaren inte har mycket mer makt än så. Hade domaren haft makten att dömma mål vid ett sådant läge hade han troligtvis gjort det (note: jag säger inte att det skulle vara bra om det var så), men nu kan han inte det. Det näst-bästa är att ge rött kort + straff i hopp om att straffen ger det egentligen förtjänade målet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.